"Ако парламентът приеме тези предложения, тогава отиваме на триалози по време на Румънско председателство и евентуалното влизане в сила ще стане 2020 година по отношение на директивата за командироването, а според социалните права на шофьорите от 2020 година и след 18 месеца от датата на приемане по отношение на каботажа".
Министърът и депутатите ще се опитат да прокарат въпроса за обсъждане в Европейския парламент на пленарното заседание следващата седмица.
На въпроса как преценява шансовете исканията да бъдат приети, министър Желязков отговори:
"Връщането на МПС, на камиона беше червената линия, затова аз съм умерен оптимист за възможностите в парламента да се увеличи броят на крострейд операциите и да се предвиди дерогация на правилото за забрана за ползването на почивките в кабината, защото това, предполагам, че ще бъде една тема, свързана с инвестирането в необходима инфраструктура", заяви в Брюксел министърът на транспорта Росен Желязков.
От Съюза на международните превозвачи прогнозираха фалити на български транспортни фирми, след като в Брюксел беше приет пакет "Мобилност" 1. Йордан Арабаджиев от Съюза подчерта негативите на измененията:
"Водачът ще трябва да се прибира на всеки четири седмици до страната, където е установена фирмата. Спането ще бъде вече извън кабината. Ако се извършват превози Франция – Германия, ставката за командироване трябва да бъде съответно за Франция или Германия, каквито са тези ставки".
Единственото постижение е това, камионът да не се връща в страната, където е базирана компанията, нали така?
"Да, но на фона на всички останали от тук насетне ни остава битката в Европарламента", каза Йордан Арабаджиев от Съюза на международните превозвачи.