След инвентаризацията на 17 хиляди регистъра в централната и общинска администрация е ясно, че електронно управление не може да има без регистрова реформа. Това стана ясно на конференция за представяне на проект на концепция и пътна карта за реформата при регистрите.
За 10 процента от всички налични регистри, които събират личните ни данни, няма законово основание. 17 950 режима не са само статистика. За всеки един от тях се полагат усилия, отделят се средства, работят хора за поддържането им. Огромен е броят на тези регистри в земеделието и храните. Няма общоприети стандарти за регистрите. Част от тях не са дигитализирани. Не до всички има публичен достъп. Необходимостта от регистрова реформа обоснова Алеко Джилджов от Дирекция "Модернизация на администрацията" на Министерския съвет:
"През 2013-а година се прие базисният модел на комплексно административно обслужване. Услугата се извършва, без лицето да се налага да предоставя данни, които са налични някъде. Сега сме 2018-а. Спазваме ли акта? Добре че гражданите са много търпеливи. Бизнесът и той. Не обжалват всички тези актове, заявления, процедури при които ние изискваме документи, които са забранени от закона".
Председателят на Агенцията за електронно управление Атанас Темелков заяви, че темата за структуриране и намаляване броя на регистрите е една от най-важните: "Това е основата на трансформацията на администрацията. Само за миналия месец има над 240 000 транзакции, свързани с предоставяне на електронни услуги чрез достъп до регистрите, които са причислени към тъй наречения "режикс". Към настоящия момент са свързани само 40 регистъра".