Подкаст на српском
Величина текста
Бугарски национални радио © 2024 Сва права задржана

Германските пощи са продавали данни на свои клиенти на политически партии

Фотографија: ЕПА/БГНЕС

Германските пощи са продавали данни на свои клиенти на политически партии. Това съобщава днес неделното издание на вестник "Билд". От пощите реагираха с твърдение, че се придържат към германските закони. 
Данни на клиенти са били продавани на партии още от 2005 година, пише вестникът. Преди изборите през 2017 година от тази възможност са се възползвали християндемократите и либералите. Двете политически сили са платили по петцифрени хонорари за анализите на събраната информация. И от ХДС, и от Свободната демократическа партия потвърдиха сътрудничеството си с Германските пощи. 

От институцията обясниха, че тази продажба е извършвана от дъщерната им фирма "Дойче пост Директ" в съответствие с всички закони. Германските пощи се контролират директно от федералното бюро за защита на данните и редовно биват проверявани, казаха още от там. 

Съобразно правилата, данни, съдържащи лични адреси, не са били продавали. Данните представлявали информация и анализ на географски региони, клиентско поведение, доходи, банково поведение, възраст, пол, семейна структура, притежание на автомобили и други. Те са анонимни и не съдържат името и точния адрес на собственика им. 

Анализът за политическите партии съдържа и преценка на шанса за гласуване с тяхната бюлетина по жилищни райони. Става дума за над един милиард информации, отнасящи се до 20 милиона жилищни сгради с 34 милиона домакинства.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!