Подкаст на српском
Величина текста
Бугарски национални радио © 2024 Сва права задржана

"Радикалните игри на Molleindustria“ на Пауло Педерчини

Игрите като медия, игрите като решение, игрите като представа за бъдещето. Този поглед към игрите разкрива кураторът на изложбата „Радикалните игри на Molleindustria“на Пауло Педерчини Мартин Русков, която се открива днес в Дома на хумора и сатирата в Габрово. 

Педерчини е италианец. Прави прости и лесни игри, достъпни в интернет, които засягат актуални теми, обясни Русков: "Има игри за борбата между независимите медии и олигарсите. Игра, в която играчите взимат ролята на Силвио Берлускони, който трябва да заглуши местните независими медии, както и игра за протестите в САЩ покрай Тръмп". 

Русков преследва мечтата си да прави игри по пътя на програмирането, математиката и интерактивните разкази. Когато попада на произведенията на Педерчини, Русков си дава сметка за потенциала, който има любимата му медия:

"Аз съм защитил докторантура във Великобритания по тази тема, по конкретно „Образователни и компютърни игри“ и просто ми се иска да покажа това пътешествие, което ние двамата сме извървели по различен начин, да го представя пред публиката и по някакъв начин те да влязат в нашия свят".

Molleindustria е т.нар. „мека индустрия“, индустрията на меката сила, обясни той.

Игрите, като най-популярното изразно средство на 21 век, са истинско превъплъщение на сатирата в света на електронните игри. Авторът си поставя за цел да въвлече играчите в сериозните теми в света, в който живеем и често предпочитаме да ги дистанцираме, да ги заобиколим. Темите в игрите обхващат спектъра на съвремието като търсят решение чрез иронията и сарказма, алегорията или други похвати.

Игрите могат да ни променят, да развият хипотезите ни за сценариите на бъдещия свят, защо да не бъде много по-добър от нашия. Ключът е в нас, уверява Мартин Русков: "Има едно нещо, което игрите като медия, дават много повече от традиционните медии, с които сме свикнали и това е възможността за избор на играча, т.е. по някакъв начин те дават богатството човек да каже „Не, аз не мисля, че ще случи така, аз мисля, че ще се случи по друг начин“ и в този момент да видят как ще се развият нещата, когато те поемат инициативата. В този смисъл смятам, че игрите имат много силен образователен елемент".

Целия репортаж чуйте от звуковия файл. 




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!