Вестник ТРУД пише за приключилата вчера двудневна среща на европейските лидери в Брюксел. Като акцент изданието извежда изявлението на президента Румен Радев, че никога не е приветствал и няма да приветства търговското споразумение на ЕС с Канада.„Като президент на България и пазител на конституцията ще сезирам Конституционния съд. Защото СЕТА налага промени в основния закон и Конституционният съд ще трябва да се произнесе дали те са законосъобразни“, допълни държавният глава, цитиран от ТРУД.
МОНИТОР набляга на позицията на полския премиер Беата Шидло. „Ние никога няма да приемем да се говори за Европа на няколко скорости“, подчерта тя на брифинг за журналисти след неформалната среща на лидерите на ЕС в Брюксел. МОНИТОР пише, че Варшава е наложила вето на заключителната декларация, въпреки уверенията на шефа на Европейската комисия Жан-Клод Юнкер, че Европа на различни скорости не означава нова Желязна завеса.
Над 150 хиляди загубени работни места, закриване на 3 до 5 хиляди мегавата базови мощности в енергетиката и режим на тока. Това, пише СТАНДАРТ, са само част от последствията за България от предлаганата от ЕС промяна на изискванията за емисиите на големите горивни инсталации. Промените ще бъдат гласувани от комитета по околна среда към Европейската комисия на 28 април. На базата на дискусиите ще бъдат изготвени норми, които ще влязат в сила след като бъдат одобрени от Европейската комисия. Промените няма да бъдат гласувани от Съвета на министрите. Сред обсъжданите в Брюксел лимити е ниво на сероочистване от 99 процента за нови мощности, което не може да бъде постигнато при производство с българските въглища. За старите мощности сероочистките няма да бъдат променени, пише СТАНДАРТ.
Вестник 24 ЧАСА информира за официалното предложение на „Булгаргаз“ за поскъпване на природния газ от 1 април. На 2 февруари газовата компания прогнозира увеличение на цената с малко над 32 процента. В късния следобед вчера „Булгаргаз“ внесе в Комисията за енергийно и водно регулиране заявление за поскъпване 29,7 на сто. Компанията се обосновава с увеличението на цената на петрола тип „Брент“ и с високия курс на долара, пояснява 24 ЧАСА.
Горивата в България са скъпи и това изобщо не е мит, твърди вестник СЕГА. В осем държави от Европейския съюз цените на бензина преди начисляването на акциза и ДДС са по-ниски, отколкото в България. При дизела е същото - в девет страни от Евросъюза той е по-евтин, преди да се включат данъците, които са за сметка на шофьорите. Данните са от европейски портал, който се поддържа от Еврокомисията, и опровергават твърденията на едрия петролен бизнес, че автомобилните горива у нас са много евтини, заключава вестник СЕГА.