Данните от втората черна кутия на разбилия се самолет на германската авиокомпания "Джърмануингс" във френските Алпи потвърждават, че вторият пилот Андреас Лубиц най-вероятно умишлено е разбил машината. Тя садържа техническите параметри на полета.
Анализът на първата кутия, намерена непосредствено след катастрофата, показа, че капитанът на полета не е бил в кабината по време на инцидента, а вторият пилот - Андреас Лубиц, най-вероятно преднамерено е разбил самолета.
От първото разчитане на данните (от втората черна кутия) става ясно, че пилотът в кабината е използвал автопилота, за да предизвика снижаването на самолета. После неколкократно е променял настройките, за да засили скоростта на спускащия се самолет. Това заявява в съобщение френското Бюро за разследвания и анализ, което се занимава с причините за авиокатастрофата в Алпите.
Самолетът се е разбил в планинския район със скорост от 700 км/ч, което е довело до незабавната смърт на всички на борда - 150 души.
Експертите не дават повече подробности, но уточняват, че анализът на данните продължава, за да се установят всички подробности за протичането на полета. Новите разкрития потвърждават версията за умишленото разбиване на самолета със 150 души на борда, която се очерта след прослушването на записите от пилотската кабина и сведенията за самоубийствените наклонности на втория пилот.
Втората черна кутия с параметрите на целия полет беше открита вчера от единствената жена в разследващия екип на жандармерията на мястото на катастрофата. Кутията е била затрупана и обгоряла, но използваема. Според прокурора Брис Робен тя ще допълни всички технически елементи за следствието.
Вчера прокуратурата в Дюселдорф в Германия обяви, че Лубиц е проучвал в интернет методи за самоубийство и информация за системите за сигурност на блиндираните врати на пилотските кабини на самолетите.