Недостатъчните цифрови умения и компетентности сред учениците, както и необходимостта ефективното използване на информационните и съобщителните технологии да бъде интегрирано в обучението на учителите, са сред най-неотложните предизвикателства, пред които е изправено европейското училищно образование днес.
Това се посочва в доклад, публикуван от Европейската комисия. В него предизвикателствата пред европейските училища са разделени в три категории: "решими", "трудни" и "изключително трудни".
Докладът отразява целите на инициативата "Отваряне на образованието" на Комисията и се основава на данни, събрани от над 50 експерти от 22 европейски страни.
Европа трябва да си постави по-амбициозни цели, ако искаме да гарантираме, че младото поколение е подготвено за бъдещото си професионално развитие", заяви Андрула Василиу, европейски комисар по въпросите на образованието, културата, многоезичието и младежта.
Усъвършенстваните цифрови умения и по-добрият достъп до цифрови ресурси и ресурси със свободен достъп са от ключово значение не само за подобряването на преподаването, но също така и за създаването на гъвкави модели на обучение, които да улеснят ученето през целия живот, казва еврокомисарят.