Европейският съюз подготвя законопроект, който да забрани различните уловки на автомобилните производители при обявяване на количеството вредни емисии въглероден двуокис и разхода на гориво, съобщава Ройтерс.
Повод за инициативата е станало изследване по поръчка на ЕС, резултатите от което сочат, че европейските производители прибягват до различни уловки при тестването на продукцията и замерването на съдържанието на въглероден двуокис в отработените газове с цел да бъдат покрити действащите екологични норми.Новият законопроект предлага автомобилните тестове да бъдат провеждани по автомобилните пътища, а не в лабораториите или на полигоните.
Производителите на возила се отнасят сдържано към идеята, докато независимите експерти я подкрепят горещо.Очаква се законопроектът за новата методика за тестване да бъде внесен за разглеждане в Европарламента до края на тази година. За да влезе в сила обаче, законът трябва да бъде одобрен от всички страни в ЕС.
Неотдавна Европейската комисия обяви, че до 2020 г. възнамерява да намали допустимата средна стойност на въглероден двуокис за гамата на всеки производител.