Проектът на Министерство на икономиката и енергетиката "Брандико", за създаване на търговска марка спечели от Европейската комисия номинация за Европейските награди за насърчаване на предприемачеството в категорията "Инвестиции в предприемачески умения". България за първи път получава номинация в престижния конкурс на Европейската комисия, откакто ежегодно участва от 2009 година насам.
В категорията българският проект ще се състезава с още три проекта от Великобритания, Германия и Сърбия. Победителят ще стане ясен на 2 октомври 2014 година в Неапол, Италия, по време на Третата Асамблея на малките и средните предприятия - главният политически форум на Европейската комисия в областта на предприемачеството и промишлеността.
"Брандико" е проект, който Министерството на икономиката и енергетиката създава през 2011 година и има четири издания досега. Целта е учениците от средните училища да се научат да изграждат своя оригинална търговска марка, да се запознаят със смисъла и значението на интелектуалната собственост.
Марката на Общността е метод за защита на търговски марки с една регистрация на територията на целия Единен пазар. По дял на търговските марки, защитени като Марка на Общността, България се нарежда на 20-то място в ЕС. Според Ивайло Грънчаров, началник отдел " Малки и средни предприятия" в Министерството на икономиката и енергетиката това се дължи на липсата на достатъчно информация сред българските предприемачи.