Първото и най-важното тук е, че германското законодателство, привеждащо в действие Третия енергиен пакет, не въвежда понятия като "морски газопровод" и не търси автоматично изключване на такива "морски газопроводи" от обхвата на европейското енергийно законодателство – какъвто е случаят с промените в българския закон за енергетиката. Комисията винаги се е опитвала да намери в диалог с Русия цялостно решение за функционирането на "Южен поток", по цялата му дължина. Затова няма никакви основания да приемаме нарушения на европейското законодателство, които биха отслабили позицията на Европейския съюз в този диалог. България, както и другите засегнати страни, се съгласи Комисията да обсъжда с Русия техническите и правни въпроси около "Южен поток". Това означава и да се въздържа от приемането на законодателство, което не съответства на европейските норми.
Ние очакваме България да обезпечи развитието и функционирането на "Южен поток" в съответствие с европейското законодателство. Преди да започне строителството, трябва да се спазят правила, свързани с обществените поръчки и екологичните изисквания, а преди газопровода да заработи, трябва да се спазят нормите, свързани с вътрешния енергиен пазар. Газовата директива засяга функционирането и собствеността на газопроводите. Освен нея обаче има европейски норми, свързани с фазата на изграждане – вече споменах обществените поръчки. Ако "Южен поток" бъде изграден или започне да работи в нарушение на европейското законодателство, то ние ще предприемем необходимите стъпки, за да гарантираме спазването му, коментира още Бергер.