Данните показват, че има три основни категории купувачи – прагматични, спонтанни и неутрални потребители, каза пред Радио София маркетологът Даньо Димитров.
"Подобно на много други неща в живота, е трудно да се дефинира всеки един от нас постоянно в една и съща категория. Прагматичните потребители са тези, които са по-новото явление. При тях цената е фактор, но по-скоро не е водеща. Хората приеха, че ако така или иначе ще плащат за нещо повече пари, то нека то да бъде с по-високо качество“, посочи Даньо Димитров.
Прагматичните купувачи са предимно хора на възраст между 30 и 55 години със средни до високи доходи. Той добави, че около половината от анкетираните българи попадат в категорията прагматични купувачи.
"Смарт шопингът не е просто лов за отстъпки, той е умело балансиране между цена, качество и предпочитани марки“, коментира Даньо Димитров.
Спонтанните купувачи са тези, които пазаруват импулсно и не се запасяват със стоки.
"Те са по-скоро виждат нещо, искат го, купуват го. Те са по-младият сегмент от потребителите. Неутралните са предимно хора над 55-годишна възраст. Те са най-възрастните купувачи и основният фактор е, че имат ясно дефинирани предпочитания. Предпочитат да пазаруват по-малки количества отколкото да сменят предпочитанията си“, обясни Даньо Димитров.
Данните от проучването показват, че близо 86% от анкетираните сравняват цените онлайн, а 72% споделят, че планират покупките си предварително и са склонни да се запасяват, ако попаднат на добра оферта.
В условията на инфлация и трайно поскъпване на почти всички стоки и услуги, прагматичното "смарт" пазаруване ще се установява като водеща тенденция.
Подробности можете да чуете в звуковия файл.
Коментатори във "Форум" тази седмица са двама политолози - Светлин Тачев и Атанас Радев. Заедно с водещия Лъчезар Христов, част от темите, които дискутираха днес бяха: - Политически обзор на годината – избори, блокажи, коалиции и предизвикателствата пред демокрацията - "ДПС - Ново начало" няма да издига нито председател, нито заместник-председател..
По случай Щедрия вторник, Българската болнична асоциация организира кампания по кръводаряване. Инициативата е съвместна с Националния и регионалните кръвни центрове от страната, и с партньорството на фондация BCause. До 5 декември болниците, които участват в кампанията са МБАЛ „Света София“, София; МБАЛ Хигия, Пазарджик; МБАЛ „Света Каридад“, Пловдив,..
Най-трудно намират работа хората, които нямат опит и тепърва стартират кариерата си. Често те имат погрешни очаквания, каза пред Радио София комуникационният мениджърЕмил Томов. „Виждам демонстрация на по-достъпен висок стандарт, който понякога хората без опит очакват, че се придобива прекалено бързо. Мислят, че още започвайки първата си..
В рамките на кампанията на на Фондация BCause #ЩедриятВторник, Фондация "Глобални библиотеки България" организира акция през днешния ден за събиране на книги, които ще достигнат до библиотеки в малките населени места. “Нашият призив е в рамките на деня, но може и един-два дни след това, който се чувства ангажиран с каузата на четенето и грамотността,..
Пазарът на труда на национално ниво остава без значителни промени, сочат новопубликуваните данни за регистрираната в бюрата по труда безработицата през 2023 г. В общините текат различни процеси, като данните показват запазване на много големите разлики между силните регионални икономики и по-слабо развитите части на страната. Забелязва се..