Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Столичният зоопарк - най-големият на Балканите и най-евтиният в цяла Европа

Директорът на Столичния зоопарк ланд. арх. Добромир Бориславов
Снимка: Александра Илиева
От продажбата на карти и билети Софийският зоопарк успява да върне една трета от издръжката си на Столичната община, т.е. той работи на загуба. При цени от 2 лв. за деца и 4 лв. за възрастни, сме най-евтиния зоопарк може би в цяла Европа в момента. Това посочва директорът на Столичния зоопарк ланд. арх. Добромир Бориславов.

Столичният зоопарк е най-големият на Балканите, възстановил е международното си позициониране. В същото време за период от 8 години са направени инвестиции от 3 - 3.5 млн. лв., което за обект като нашия зоопарк, е пренебрежимо малко, допълва той. Като сравнение арх. Бориславов посочи, че зоопарк с подобни размери трябва да получи за това време минимум 20 млн. лв., за да може да се държи на нивото на партньорските си зоопаркове. 

“Променят се тенденциите. Хората се развиват. Ние просто изоставаме в това развитие и тук, при нас, проблемът е свързан с пари”, допълни той и даде за пример проблемът с гледачите на животни, които на запад са подготвени хора, а тук такива изисквания няма. В същото време от зоопарка подготвят такива кадри като инвестират време и средства върху обучението им, но никой не се задържа за повече време, заради ниското възнаграждение.

2013 г. е променяна за последно цената на билета за Софийския зоопарк. “Тези билети, ако бъдат увеличени, ще влязат в Столичната община, след това с тези пари без проблем могат да бъдат използвани за увеличението на заплатите, от което се нуждаем. Ние сме последните, при които приходите от билети не остават за зоопарка. В момента нямаме абсолютно никакъв стимул да работим за увеличение на броя на посетителите, просто защото тези пари не ги виждаме”, коментира той.

В зоопарка непрекъснато се правят нови атракции, които да привличат посетители. Хората си тръгват доволни, с изключение на тези, които не искат да спазват правилата, а такива посетители не липсват. Много родители искат децата им да влязат в зоопарка с ролери, колела, тротинетка или да хранят животните, което е забранено.

Всеки зоопарк се бори и с гризачите, защото тези животинки обичат да живеят там, където има постоянно достъп до храна. Неканените гости се радват на удобствата на обитателите на зоопарка и са достатъчно умни, за да избягват капаните, както и отровната храна, от която пък трябва да се пазят обитателите на зоопарка.

Въпреки това има възможност за значително намаляване на популацията на тези животинки, защото през зимата се затварят помещенията и може да бъде направено ударно третиране срещу гризачите.

Чуйте целия разговор на Константин Лавсов в звуковия файл.
По публикацията работи: Елица Елефтерова - Иванова

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Софийски разкази - Душата ми е стон

"Душата ми е стон" е темата на поредната беседа на Бохемска София с герои Яворов и Лора: Става дума за последната им вечер заедно - 29 ноември 1913. Какъв е поводът за приятелската сбирка, на която семейство Яворови пристигат първи и какво се случва в тази фатална вечер след поредната сцена на ревност - в звуковия файл.

публикувано на 23.11.24 в 15:00
Емил Димитров и съпругата му Мариета Гьошева

Адресите на любовта с „55 изповеди за любовта“

Валентина Петкова разказва за гостуванията си при Емил Димитров и съпругата му Мариета Гьошева в къщата им в Княжево. За „опитомяването“ на режисьора Николай Волев от половинката му Доротея и аристократичния им дом на ул. Кракра. За скромното битие на Светослав Лучников и жена му Стефка, побрали споделения си живот в стая и кухня на ул. Янтра. За..

публикувано на 23.11.24 в 14:00
Паметникът на Любен Каравелов в Копривщица

Историята оживява - Любен Каравелов: вестник първи, вестник втори

Записите са от Националната научна конференция “С перо и меч за свобода и независимост”, която се организира от Дирекция на музеите в град Копривщица, Институт за исторически изследвания при Българска академия на науките и Софийски университет “Св. Климент Охридски”: Започваме с професор Вера Бонева от Унибит и нейните тези, свързани с..

публикувано на 23.11.24 в 16:00

Премиера на "О(б)твързан" представя Театър "Възраждане"

„О(б)твързан“ –  премиера в Театър Възраждане – Тери Фишър, режисьор на спектакъла и част от трупата на театъра: "Изключително умна комедия с много прости средства. За героя не е лесно, той е над нещата, колебанията му го спират. Предизвикателство е да не се плузгаш по повърхността. Опитали сме се да уцелим театралния език, съчетание на танц и текст,..

публикувано на 23.11.24 в 11:40

Да се зарибиш или да се откажеш

Покана за   София дръм фест от Боян „Бонзи“ Георгиев – барабанист и организатор на фестивала: "Това е единственото ежегодно барабанно събитие. Барабанния ни уъркшоп се казва клиника - пет различни за един ден. Пръв ще е един 16-годишен бъдещ Дейв Уекъл. Всеки, който е бил на барабанна клиника знае, че се води разговор между свирещия и публиката,..

публикувано на 23.11.24 в 11:09
С Жени Илиева

Играчката не е просто забавление, а инструмент за развитие

Развитие на креативността при децата и важността на безопасните играчки - говорим по темата с Жени Илиева, предприемач и създател на безопасни детски играчки: "Безопасна е играчка от безопасен материал, да е рециклируем и да не замърсява средата. Пластмасовите играчки са сред първите замърсители на околната среда. Играчката не е просто забавление,..

публикувано на 23.11.24 в 10:56

Нямаме нужда от дефиниции

Цвета Балийска ни представя Фестивала на авторския театър: "Проведохме три дискусии с творци от полето - всеки творец го прави по свой начин и нямаме нужда от дефиниции що е това фестивал на авторски театър. Има разграничение между драматургичен и авторски театър. Разликата е в процеса на създаване - при авторския, процесът на създаване е по време на..

публикувано на 23.11.24 в 10:13