На 4 октомври беше проведена среща с кмета на София Васил Терзиев и зам.-кмета по транспорта Илиян Павлов, която не доведе до резултат, а напрежението ескалира днес в протест.
Според протестиращите, отказът от въвеждане на справедлива бонусна система за всички служители показва безсилието на местната власт за повишаване доходите на работещите в столичния градски транспорт и подобряване на условията на труд.
Ако искането на синдикатите за въвеждане на бонусната система за работещите в градския транспорт на София не бъде изпълнено от 1 октомври, в петък ще има едночасова стачка и транспортът ще спре.
Пред Радио София Иван Кирилов - председател на Федерацията на транспортните работници към КТ "Подкрепа" обобщи основните искания:
– Изпълнение на подписаното споразумение със Столичната община и въвеждане на договорената бонусна система за увеличение на заплатите в рамките на тази година;
– Увеличение на основните заплати с минимум 15% от 2025 г. в синхрон с очакваното повишение на МРЗ;
– Незабавно изплащане на дължимите средства от държавата към общината.
„От 1 март тази година се увеличиха заплатите с 15%. Разбрахме се, че ще има последващо повторно увеличение, макар и под формата на бонусна система. Кметът издаде заповед. През летните месеци имахме работна група с негови представители, на която да уточним детайлите по отношение на бонусната система, най-вече въвеждане на километричния бонус за водачите в столичния авто и електро транспорт. На среща с кмета на 4 октомври се разбра, че по една или друга причина, кметът отказва да въведе от 1 октомври бонусната система като ни препраща към евентуална актуализация на общинския бюджет, към евентуално чакани пари от държавата. По-скоро идеята е тези средства да се получат през 2025 г. и да заместят наше бъдещо искане за увеличение на основните заплати на работниците във всички дружества“, каза Иван Кирилов.
По-рано през деня, от Столичната община изпратиха официална позиция до медиите, в която казват, че от общината полагат максимални усилия да осигурят справедливи възнаграждения и по-добри условия на труд за служителите в сектора на градския транспорт.
От там допълват, че днешният протест не отразява реалните усилия и конкретните мерки, които вече са предприети.
От Столичната община припомнят, че тази година заплатите в сектора са увеличени с 15% и определят това като ясен сигнал за намерението на местната власт да подкрепи работещите в транспорта. За последните 6 години средната заплата в дружествата е нараснала с между 130 и 150%, като брутното възнаграждение на водачите вече е между 3700 и 4700 лева, добавят от „Московска“ 33.
Продължава седмицата, в която анализатори във "Форум" правят равносметка на 2024-та и споделят очакванията си за 2025 година. Арман Бабикян, пиар експерт и Георги Проданов, политолог днес коментираха какво се случва в момента и какви биха били последствията при възможните изходи от продължаващите преговори за редовно..
Заради неефективност на нощния градски транспорт в София Карлос Контрера е предложил съкращаване на линии още през март 2024 година, съобщи пред БНР самият той. Контрера е общински съветник трети мандат и е зам.-председател на Комисията по транспорт в СОС. В доклад (с Ваня Григорова) той се предлага да бъдат спрени две от линиите на нощния..
Ако трябва да търсим в американската съвременна политика два персонажа, които са диаметрално противоположни - това са Джими Картър и Доналд Тръмп, който след около седмица ще влезе в Овалния кабинет. Това заяви журналистът Енчо Господинов в ефира на Радио София. Той разказа, че е бил 27-годишен репортер, когато Джими Картър полага клетва като 39-ия..
Началото на годината традиционно е време за анализи и прогнози. Обръщаме поглед към пазара на труда. Какъв беше той през 2024-та и какви са прогнозите за 2025-а? Обявите за работа, заетостта, цената на труда - търсенето и предлагането в различните сектори, как технологиите оформят и влияят на начина, по който работят и се развиват компаниите...
Стремежът към поевтиняване е общ знаменател за много хранителни стоки и продукти , които през последните месеци и години видимо са влошили качеството си. Това обикновено става там, където технологиите позволяват използването на евтини заместители . Това коментира пред БНР-Радио София Богомил Николов от Асоциацията на активните..
Дали ще бъдат спрени две от линиите на нощния градски транспорт - N3 и N4, а другите две - N1 и N2 ще обслужват пътници само в петък и събота, ще реши Столичният общински съвет на следващото си заседание (16 януари), ако предложението в доклада на Ваня Григорова и на Карлос Контрера бъде прието. Противници на "орязването" на нощните..
“Лицата на нощна София“ - така е озаглавена предстоящата изложба, за която разказа в предаването “Радиокафе“ музикалният журналист и фотограф Иваничка Кючукова. “Лицата на София и на музиката са важно нещо за мен, но те са важни и за самия град“, отбелязва тя и допълва, че в нейното ежедневие често среща различните лица на София - публиката и..