Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Рискове за безопасността при карането на ел. велосипед или тротинетка

Снимка: Георги Нейков

Наскоро лоша инфраструктура стана причина за инцидент с младо момче, управляващо електрическа тротинетка, при който то за съжаление изгуби живота си.
Това даде пореден повод да се обсъждат и коментират както незавидното състояние на пътища и алеи, така и поведението на някои водачи.

Гост по темата в БНР-Радио София беше Иво Делин от сдружение "Велоеволюция".

Освен проблемите с инфраструктурата, акцент в разговора беше и въпросът до каква степен е редно електрическите тротинетки да бъдат приравнени към велосипедите като средство за придвижване, макар да има съществени разлики, влизат ли в това число и електрическите велосипеди.

Важно е да отбележим, че разликата между велосипеда и тротинетката е в размера на колелото.

Ако искаш да се придвижваш на 2 колела, имаш избор. Но е важно не само с какво, а и как

Заблуда ли е състоянието на инфраструктурата за тези, които карат тротинетка и тези които карат колело?

"Със сигурност. Дори в началото, когато беше първият бум на електрическите тротинетки, много хора смятаха, че това е един бърз и евтин начин на придвижване и попаднаха на по-старите велоалеи в София. Асфалтът по тях е доста кърпен, доста издупчен, с шахти, преправяни по няколко пъти на десетилетие, препятствия, които една мъничка гума с под 5 цола няма как да преминава. Този факт, освен че води до по-некомфортно придвижване, го прави и доста опасно", подчерта Иво Делин.

Част от електрическите тротинетки са доста по-бързи и по-мощни, отколкото би трябвало да бъдат, или поне според позволеното по закон, отбеляза още той.

Електрическите велосипеди са приравнени към обикновените велосипеди, но с две условия – първото е да подпомагат с електрическия си мотор скоростта на движение и това подпомагане би трябвало да е ограничено до 25 км в час, поясни още Делин.

Досега обаче едва ли има санкционирани за превишение на тази скорост, която на практика не се проследява и контролира от никого в България.

Целта на ограничението е да предпазва хората, които имат проблем с придвижването – по-възрастни хора или такива каквито превозват товари, уточниха от "Велоеволюция".

Още конкретика чуйте в разговора на Константин Лавсов в звуковия файл.

Снимка: Даниела Костова
По публикацията работи: Спаска Давранова


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ
Кристиян Михайлов

Да мечтаем наедро

Кристиян Михайлов,  Професионална асоциация по роботика, автоматизация и иновации (ПАРА) е поредният ни гост в предаването, посветено на Иновации БГ : "Роботиката е сред централните в иновацията. Компаниите интегрират все по-сложни проекти с ИИ. Имаме успешни български компании с български решения. Липсва достатъчно квалифицирана работна ръка -..

публикувано на 15.09.24 в 11:44
Със Силвия Павлова

Покрай най-чистата слънцезащита

Продължаваме с представянето на лауреати в конкурсите Иновации БГ - ред е на  Силвия Павлова , съосновател на  Wooden Spoon , компания за чиста (във всяко едно отношение) козметика, победител в категорията „Пазарно лидерство“ 2021: "Благодарение на математиката ми се отвориха вратите и към бизнес-състезанията. Ние сме на много високо място в..

публикувано на 15.09.24 в 11:06
Иван Драгоев

Винаги има страх от нови технологии

Продължаваме темата Иновации БГ с представянето на някои от победителите. В категорията „Иновативно новостартирало предприятие“ за 2020 г. това бе Ондо солюшънс ООД. Слушаме  Иван Драгоев - Технологичен директор и основател: "Вече пета година предлагаме решения на малки и средни фермери - технологии, свързани с повтаряеми процеси. Намаляват се..

публикувано на 15.09.24 в 09:56
проф.Теодора Георгиева

Как иновациите променят живота ни

Фондация Приложни изследвания и комуникации е представител за България на Европейската мрежа за подкрепа на бизнеса (Enterprise Europe Network)  - най-голямата мрежа в света за подпомагане на малки и средни предприятия, които имат амбицията да "излязат" на международния пазар. Тя е  организатор на Националния конкурс „Иновативно предприятие на..

публикувано на 15.09.24 в 09:42
Църквата “Свети Николай”, Копривщица

Историята оживява - Църквата “Свети Николай”, Копривщица - нови открития

Разговорите са с архитект Иван Василев - автор на нов 3D проект, архитектурно заснемане на църквата “Свети Николай” и на ново проучване за нейната архитектура и моментно състояние. Също така архитект Василев е горд представител на вековен копривщенски род.  В срещата се включи и архитект Ивелин Любенов, който събира, изследва и съставя проучвания,..

публикувано на 14.09.24 в 16:00

Софийски разкази - “Затрупана София” и вечното състояние на Кирил Христов

Разговор със София Стоянова - автор на къси разкази и статии и на непубликувания автобиографичен роман “Две лица”, ,съставител на поетичната книга на Радой Ралин - “Късно откритие”, издадена по повод 100 годишнината на писателя. София е и автор на антологията “Правото да се очароваш”, но основната тема на разговора е Кирил Христов:

публикувано на 14.09.24 в 15:00
Николай Хайтов и преводачката Жени Божилова

Адресите на любовта - писателят Николай Хайтов и преводачката Жени Божилова

“Служебният им роман” започва със скандал: той е женен с три деца, а тя има неблагонадежден произход. Три години писателят Николай Хайтов не може да получи развод, наричат ги битово разложени, дори роднините им ги осъждат. Ванга обаче, настоява за среща с майката на Жени Божилова и ѝ казва  "Виж какво, ти правиш голям грях към твойта дъщеря...

публикувано на 14.09.24 в 14:00