Националната агенция за приходите (НАП) започва лятната си контролна кампания за спазване на данъчното и осигурително законодателство по българското Черноморие.
До края на сезона предстоят над 6000 проверки на ресторанти, нощни заведения, магазини, атракциони и паркинги.
Под активно наблюдение вече са поставени стотици обекти по крайбрежието, ще се извършва ежедневен мониторинг на борси и тържища, които снабдяват хотелите с храни и напитки.
Основната цел на кампанията е подобряване на фискалната дисциплина, увеличаване дела на бизнеса, който доброволно спазва правилата, осигуряване на равнопоставена бизнес среда и отчитане на реални обороти.
При извършването на контролни покупки, ще се прилага способът „таен клиент“. Данъчните инспектори ще правят и явни наблюдения, при които за определен период от време ще се проследяват продажбите и резултатите ще се сравняват с предходни периоди, поясни пред БНР-Радио София Анна Митова- директор на Дирекция Комуникации в централното управление на НАП.
От НАП ще използват дистанционната връзка на всеки касов апарат със сървърите на приходната агенция, за да установят рискови търговци, чиито продажби значително се различават от обичайните. По време на кампанията ще се следи и дали сезонните работници имат договори и дали осигуровките им съответстват на реалното им възнаграждение.
Засилените проверки по Черноморието няма да намалят бдителността и проверките по отношение на търговски обекти във вътрешността на страната, предупреждават още от НАП.
След напомняне по имейл или свързване на служител на НАП заради задължения голяма част от данъкоплатците веднага променят поведението си, отбеляза Митова.
Сигнали за неиздаване на касови бележки, фалшиви платежни документи или с липсващи реквизити, както и за други данъчни и осигурителни нарушения, могат да се подават на телефона на Информационния център: 0700 18 700 или по електронна поща на адрес: infocenter@nra.bg.
Чуйте разговора на Ана Попова.
В четвъртък водещият на предаването "Форум" Константин Лавсов продължи темата за вдигането на цените на куриерските услуги, които коментира заедно с Елена Дариева и Светослав Живков, който се включи по телефона. Сред останалите теми, които ги провокираха бяха: Български пощи като възможна или невъзможна алтернатива на куриерските услуги у нас;..
Всички сме запознати с това какво е киберсигурността, но знаем ли наистина, как да се пазим в интернет пространството, какво е кибер хигиена и как да се отървем от телефонния спам, който ни залива. “Кибер хигиената като част от киберсигурността е изключително важна, тъй като в днешно време споделяме доста информация за нас самите, трябва да сме..
Втори бойкот на търговските вериги се провежда у нас днес, след като първата акция, състояла се на 13 февруари, постигна задоволителни резултати. С очакванията да се надминат тези от първия бойкот, организаторите на инициативата, призовават за още по-мащабно участие в нея. В края на януари република Хърватия бе първата страна, която даде израз на..
Историите на известните се обединяват в Национална кампания "Насилието обича мълчанието" . Инициативата в подкрепа на жертвите на насилие е организирана от фондация "Не мигайте пред българското кино" и Nо Blink , с финансовата подкрепа на Министерството на младежта и спорта. Идеята е вдъхновена от филма "Диада" и протича в две..
За радост на най-запалените си почитатели, джазменът Боби Вълчев съобщи датите на своите нови концерти на свещи през тази година. "Вече обявихме датите за градовете Бургас - 14 юни , Варна - 20 юни и Пловдив - 4 август. Това, което се случи миналата година в Античния театър в Пловдив, тази година ще бъде факт и в други градове, за..
Новият проект за бюджета на Националната здравноосигурителна каса за 2025 г. е с 65 млн. лв. по-малко от предвидените пари от служебното правителство. Предложението на кабинета “Желязков” е НЗОК да разполага с малко над 9 млрд. и 452 млн. лв . Най-големи ще бъдат разликите в парите за болничната помощ, изплащането на лекарствени продукти и..