В проекта се включват Мария Налбантова, Мартин Пенев, Мартина Вачева, Невена Екимова и Радостин Седевчев. Творбите на младите артисти разкриват какво предизвиква у тях чувство за срам и усещане за вина.
Това е втората част от трилогия на кураторката Галина Димитрова-Димова, в която се разглеждат съвременните разбирания и размишления за човешките чувства и взаимоотношения. Пред Радио София тя обясни, че всеки от поканените художници има изразена критична нагласа и индивидуален подход към създаване на художествено произведение.
"Идеята на този проект беше да засегнем тези две теми, може би нетипични за нашето общество чувства и поведенчески модели, и да видим какво се е променило, ако обърнем поглед назад. Срамът и вината, именно в тази взаимовръзка, са много интересен модел, по който ти можеш да разглеждаш едно общество. Всяко поколение си идва с нови разбирания. Тяхното поколение (на поканените художници) е онова, което не е живяло в социализма, но е минало прехода. Когато ги поканих, аз им поставих тези параметри – да разгледаме срама като морален коректив“, каза Галина Димитрова-Димова.
Интересът към темата за срама и вината идва от разкъсването на българското общество между стереотипи и модели на поведение, които отразяват неизказаните истории и травми от социализма и прехода в страната.
"Срамът се използва като нещо по-скоро наложено отвън, докато вината е вътрешно чувство, тя е много свързана със съвестта, с твоето разбиране за правилно и грешно, за ценностната система. Ако срамът е нещо по-колективно, обществено явление, вината си е строго персонална“, посочи Галина Димитрова-Димова.
Тя добави, че изложбата разглежда и емоционалното наследство, което носи всяко следващо поколение.
Подробности можете да чуете в звуковия файл.
В средата на седмицата коментаторите Елена Дариева и Светослав Живков разговаряха по темите: Управление във време на демокрация . Избори. "Референдумите не са лек за всякакъв случай. Но стават за "дъвка" на популисти." Особености на национални и местни допитвания – финансиране, изисквания за избирателите, провеждане. Социологическите проучвания..
В присъствието на журналисти днес бяха разяснени част от проблемите за бранша на автоинструкторите, обучаващи нови водачи на моторни превозни средства (МПС). По думите на председателя на "Българско обединение на шофьорите" Христо Радков , вината за неправоспособните шофьори на пътя пада върху обучаващите ги, когато изпитът пред..
Заради проточилия се основен ремонт на Театър София , актьорите от трупата му продължават да изнасят представления от своята програма на други столични сцени – във Военния театър, "Сълза и смях", " Théatro отсам канала", в Младежкия театър "Николай Бинев". Надеждите и очакванията и на състава на театъра, и на почитателите на Мелпомена, са..
Вдъхновена от шедьовъра на Луис Карол "Алиса в страната на чудесата“, режисьорът и хореограф Анна Пампулова създаде своя сценична интерпретация на любимата на много поколения книга. Премиерните дати на танцовия спектакъл на Балет "Арабеск" са на 21.02.2025 г. и 1.03.2025 г. в Националния музикален театър "Стефан Македонски". Музиката е на композитора..
Заложеното в проектобюджета не отговаря на исканията и очакванията от страна на КНСБ за ръст на възнагражденията в обществения сектор . Заложените 5% биха покрили само инфлацията. Това коментира пред БНР-Радио София Петър Мишев , икономически анализатор в Института за социални и синдикални изследвания и обучения към КНСБ. Той..
Фестивалът “Възможното образование“ се завръща с пълно издание от 2020 година насам, в Червената къща, а фокусът му е върху човеколюбивите образователни практики от България. За образованието, но не за невъзможните, а напълно обозрими, нови и съвсем възможни хоризонти, които се откриват пред него, е акцентът на разговора с Нели..
Нова наредба за здравословно хранене на учениците предлага за обществено обсъждане Министерството на здравеопазването. Сега действащата е от 2009 г. През 2018 г. специалистите са преработили Наредбата за физиологичните норми и това налага промени в други документи, свързани с храненето на деца в ясли, градини и в училищна възраст...