Програмата включва две части, като първата се фокусира върху изкуствения интелект в образованието и неговата роля за оптимизиране на административните процеси и учебната среда.
Втората част ще разгледа въпросите за социално и емоционално развитие на децата, както и подходите на STEAM обучението.
Изложението е безплатно и в него могат да участват по двама представители от образователна институция от София град и Софийска област.
"Имаме достъп до всичко ново, но предизвикателството в България е - как се прави. Имаме достъп и до технологии, до иновации и пътувания. И директори и учители пътуват доста интензивно Европа и по света за да видят как се прави, но проблемът е в реализацията", заяви д-р Александър Ангелов, управител на Център за творческо обучение в предаването "Ритъмът на столицата".
Една от причините, които създават трудности в промените е ролевият модел, изтъкна той и посочи конкретни примери, които може да проследите в разговора.
"Въпросът е, че дори директорите и учителите да имат солидно намерение да направят видима промяна има много фактори, които трудно се взимат предвид веднага и е нужно холистично да се работи с години, за да ги прескочиш и да се получи наистина. Според мен, проблемът е, че се прави на парче. Плюс е, че виждаме много работещи модели, минус е, че отнема много време, понякога се чупи и мотивацията, докато се изпълнят", изтъкна експертът.
Добре е да се постигне персонализирано обучение, но въпросът е, дали учителите владеят методите и дали имат технологиите и инструментите, с които не да работят с всяко дете поотделно, а в рамките на часа или проекта който изпълняват. Той да е така композиран, че да има смислени и постижими задачи за всяко дете, подчерта още д-р Александър Ангелов, изтъквайки няколко причини защо това на практика е доста трудно.
"Тук има стандартен модел на преподаване и се гонят индивидуални резултати. На Запад има гъвкав модел на преподаване и се гонят груповите резултати. Затова, когато дадеш функционален тест, много от българските ученици не могат да се съпоставят адекватно с техни връстници от други държави", поясни още той.
Д-р Александър Ангелов е създател и управител на Център за творческо обучение и образователната компания CCT Poland, в Полша.
Член е на комисията за иновативни училища към МОН от самото ѝ създаване. Притежава над 15 години опит в образованието и дигиталните технологии. Посетил е над 1000 училища, детски градини и университети на 4 континента., Защитил докторска дисертация на тема "Промяна на образователната организация при внедряване на облачни технологии", и е преподавател в Пловдивския университет "Паисий Хилендарски".
В момента разработва учебни програми за учители в България и Полша, провежда обучения и консултира образователни организации да променят методиката, административните и учебните процеси, така че да са по-свързани с предизвикателствата на света и да се възползват по-добре от силата на дигиталните технологии.
Д-р Александър Ангелов е отдаден на качеството в образователната трансформация - той и екипът му развиват нови партньорства и проекти с международно доказани експерти и адаптират работещи модели от света към образователната среда в страната. Той е първият Google сертифициран иноватор в България и Централна и Източна Европа.
"Дни на иновациите в образованието" е поредица от информационни събития и срещи с училища и детски градини в България, които се провеждат в партньорството на местните общини и регионални управления по образованието. Досега събитието беше посетено от стотици директори и учители в градовете Пловдив, Добрич, Русе, Благоевград, Пазарджик, Стара Загора, Сливен и Бургас.
Още интересни аспекти по темата чуйте в разговора на Данаил Конов в звуковия файл.
Коментаторите на тази седмица във "Форум" обсъждаха следните теми: Какви трябва да бъдат приоритетите пред редовното правителство ? Абстрактна ли е темата за съдебната реформа? Когато няма стабилно правителство, държавната администрация прави... нищо. "Хората имат нужда от присъствието на държавата в техния живот, но до определени..
Какви ремонти на общежития се извършват с днешна дата в столицата и в цялата страна? Води ли това до проблеми с местата за настаняване? Променят ли се и как условията за настаняване в студентските общежития на различните университети? По тези ключови въпроси разговаряхме с председателя на Националното представителство на студентските..
Университетът за национално и световно стопанство (УНСС) през 2025-а ще отбележи своята 105-годишнина. Във връзка с честванията са предвидени различни събития. Повече за инициативите, както и за висшето образование у нас, разговаряме с проф. д-р Димитър Димитров – ректор на висшето учебно заведение . Той изтъкна, че за поредна година..
Банките осезателно вдигат лихвите по потребителските заеми . През декември 2024 г. средният лихвен процент на новоотпуснатите левови кредити за домакинствата вече е 10.03%, а с допълнителните такси годишният процент на разходите (ГПР) става 10.68%, сочат данните на БНБ. Ръстът на лихвите по потребителските заеми спрямо предходния месец (ноември)..
Вече стана ясно, че учителите са готови на протестни действия , ако не получат обещаното увеличение на възнагражденията. Според колективния трудов договор (КТД) техните възнаграждения трябва да са в размер, равен на 125% от средната брутна заплата за страната . " Не проектираме компромиси . Не сме обсъждали алтернативи. Очакваме да се..
Тази вечер (5 февруари 2025 г.), от 18.30 ч. в Литературния клуб на Столичната библиотека ще гостува Нинко Кирилов в поредицата "Поет на месеца". Той е автор на книги с поезия, проза и драматургия: “Двойници и животни” (2013 г.), “Човек сред хората” (2017 г.), “Три пиеси” (2018 г.), “По-сурово” (2019 г.), “Падане завинаги” (2021 г.), “И други..