Кариерният център на УНСС е най-старият (от 2003 г.) и сред най-добрите. Неслучайно е „междууниверситетски“ - обслужва не само студенти на УНСС, а и от други висши училища от България и чужбина, стига да се обърнат към консултантите. Услугите са напълно безплатни.
Това разказа пред БНР-Радио София директорът му Атанас Димитров. И допълни:
"Партнираме си с всички кариерни центрове, обменяме информация и ресурси. Дори студенти от други университети си карат практиката при нас. На Запад има страни, в които професионалното ориентиране започва още от детската градина.
Димитров припомни, че у нас вече има кариерни центрове и в средни училища. Често пъти обаче родители настояват детето да учи каквото те са преценили, а не в областта, в която на детето му върви и явно има афинитет.
Междууниверситетският център за развитие на кариерата на УНСС участва и кандидат-студентски борси, провежда Бизнес академии за студентите. Там младите хора срещат практиката в различни компании. Два пъти в годината се организират кариерни форуми (пролет и есен), на които обичайно идват представители на около 100 компании.
Димитров обърна внимание, че бизнесът се бори за „читавите“, за най-добрите студенти. Стажът в УНСС започва още в първи курс. Често пъти стажантската програма се оказва едно дълго интервю за работа. Самите студенти научават много, затвърждават избора си на професия, но и могат да си харесат работодател.
Освен всичко друго, кариерният център може да помогне на младия човек да се представи по най-добрия начин при кандидатстване.
"Трябва да се говори спокойно и точно колкото е нужно, без да се пропуска нищо важно. От едно интервю не си правете извод, че не ставате, просто не сте за тази компания", отбеляза Атанас Димитров.Чуйте разговора на Константин Лавсов.
"Душата ми е стон" е темата на поредната беседа на Бохемска София с герои Яворов и Лора: Става дума за последната им вечер заедно - 29 ноември 1913. Какъв е поводът за приятелската сбирка, на която семейство Яворови пристигат първи и какво се случва в тази фатална вечер след поредната сцена на ревност - в звуковия файл.
Валентина Петкова разказва за гостуванията си при Емил Димитров и съпругата му Мариета Гьошева в къщата им в Княжево. За „опитомяването“ на режисьора Николай Волев от половинката му Доротея и аристократичния им дом на ул. Кракра. За скромното битие на Светослав Лучников и жена му Стефка, побрали споделения си живот в стая и кухня на ул. Янтра. За..
Записите са от Националната научна конференция “С перо и меч за свобода и независимост”, която се организира от Дирекция на музеите в град Копривщица, Институт за исторически изследвания при Българска академия на науките и Софийски университет “Св. Климент Охридски”: Започваме с професор Вера Бонева от Унибит и нейните тези, свързани с..
„О(б)твързан“ – премиера в Театър Възраждане – Тери Фишър, режисьор на спектакъла и част от трупата на театъра: "Изключително умна комедия с много прости средства. За героя не е лесно, той е над нещата, колебанията му го спират. Предизвикателство е да не се плузгаш по повърхността. Опитали сме се да уцелим театралния език, съчетание на танц и текст,..
Покана за София дръм фест от Боян „Бонзи“ Георгиев – барабанист и организатор на фестивала: "Това е единственото ежегодно барабанно събитие. Барабанния ни уъркшоп се казва клиника - пет различни за един ден. Пръв ще е един 16-годишен бъдещ Дейв Уекъл. Всеки, който е бил на барабанна клиника знае, че се води разговор между свирещия и публиката,..
Развитие на креативността при децата и важността на безопасните играчки - говорим по темата с Жени Илиева, предприемач и създател на безопасни детски играчки: "Безопасна е играчка от безопасен материал, да е рециклируем и да не замърсява средата. Пластмасовите играчки са сред първите замърсители на околната среда. Играчката не е просто забавление,..
Цвета Балийска ни представя Фестивала на авторския театър: "Проведохме три дискусии с творци от полето - всеки творец го прави по свой начин и нямаме нужда от дефиниции що е това фестивал на авторски театър. Има разграничение между драматургичен и авторски театър. Разликата е в процеса на създаване - при авторския, процесът на създаване е по време на..