"Статистиката не е толкова вярна дотолкова, че българинът не е свикнал да си изхвърля стария автомобил и в предблоковите пространства, по дворовете и по други такива места стоят много такива автомобили, които с носталгия българинът си ги пази и не ги дерегистрира и хвърля за унищожаване в моргите. Те стоят като трета, четвърта кола евентуално да си ги ползват някога", каза Доросиев. И допълни:
"Това е за нашите ширини. Балканците сме си такива, че си пазим нещата както в мазетата, така и в дворовете и си прибираме всичко, че някога може да ни потрябва. Докато западнякът е с друго мислене, той трябва да си освободи пространството и отделно, че в Западна Европа им дават бонуси ако един човек иска да си изхвърли стария автомобил. Например в Германия и Италия дават до 3 хиляди евро бонус, ако човек си купи нова кола и изхвърли старата в морга, а не я продаде на вторичния пазар."
Той подчерта, че все още не сме готови за електромобили, тъй като нямаме необходимия брой зарядни станции както в Западна Европа. Освен това цените са доста завишени и ако човек зареди на бърза станция му излиза толкова скъпо, колкото да кара нормален автомобил с ДВГ. Напоследък има внос на коли от САЩ, но доколко системите за сигурност съвпадат?
"Общо взето има доста големи негативи и разлики в самия софтуер на автомобилите и много хора берат ядове. Наистина има голям внос от САЩ и Канада, но там за да се вземе една добра цена на автомобила, той трябва или да е ударен, или да е наводнен, или да е откраднат, или нещо подобно. Играят се на търгове и повечето ударени автомобили ги правят в България, което не е ок за нормалния европейски пазар. Пак казвам, те са с други софтуери, не работят много добре навигациите, трябва да се сменяват от Канада задължително стопове и други консумативи, за да може един такъв автомобил да придобие европейски вид", каза Доросиев.
В България годишно се регистрират 260 хиляди коли втора ръка, а вносът от Северна Америка е около 5%. От три години има стриктен контрол за стоповете и мигачите. По думите му много българи вкарват коли с десен волан, което е неприемливо, тъй като фаровете са обърнати и заслепяват водачите, като е крайно време да се въведе контрол. От ЕС обмислят да забранят вноса на твърде стари коли, като ще могат да бъдат внасяни такива само с екостандарт "Евро 4", или по-висок.
"Това противоречи на всички морални човешки норми и никой не може да забрани човек да си продава собствеността. Аз мисля, че това няма да може да мине в Европейския парламент и няма шанс да се получи такава забрана. Повярвайте ми, има ретро автомобили, които имат доста по-висока стойност, отколкото една нормална нова кола и това означава, че не може човек да го продаде. Не мисля, че е редно и морално и не мисля, че може да се получи това някой да забрани да се продават. По същия начин някой може да каже, че не могат да се продават и старите жилища", отбеляза Доросиев.
Относно това, че собствениците на стари и замърсяващи коли ще плащат по-високи данъци той заяви, че това отдавна е трябвало да се случи в България.
"Въпросната екотакса, която се събира за всеки един новорегистриран автомобил втора употреба в КАТ, тези пари отиват в едни частни джобове. Крайно време е тази екотакса да бъде подменена, ликвидирана и махната. Ние от Асоциацията на вносителите на автомобили сме дали едно предложение на Асен Василев, но сега при новия министър ще видим как ще пробием. При регистрация да се събира някаква такса, която такса да се използва за привилегии при закупуване на "Евростандарт 6" за автомобил и електрически коли", каза той.
Освен това посочи, че автомобилите без катализатори трябва да бъдат извадени от употреба, или да бъдат приведени в нормален режим. Друг е въпросът, че в България има много кражби на катализатори и DPF филтри и затова хората просто слагат обикновено гърне.
"Мисля, че има много автомобили, които са над 15 години и са в много добро техническо състояние. Отделно, повярвайте ми, новите автомобили ги правят "от ден за пладне" и другото е, че ги направиха двойно по-скъпи. След пандемията нещата добиха нереална стойност и това, че ЕП искат коли над 15 години да не съществуват, да не се ремонтират и да не се продават означава, че те правят услуга на чисто новите автомобили, за да могат те да реализират печалбата си, защото тези цени, които направиха в момента са нереални", каза Доросиев. И добави:
"Тези хора, които са горе въобще не мислят за тези хора, които са бедните, за които колата им е средство за придвижване от точка А до точка Б. Без нея не могат да съществуват, не могат да отидат на доктор, да си свършат някаква работа, да отидат на покупки, или каквото и да било."
Повече подробности можете да чуете в звуковия файл.
19-годишен младеж е пострадал при катастрофа между джип и кола на столичния площад "Орлов мост". Инцидентът е станал снощи между 22:30 и 23 часа, съобщиха за БНР от Центъра за спешна помощ. Момчето е с контузия на главата и съмнение за комоцио. Спешен екип го е закарал във ВМА. Снимки: Велизар Чакалов, Facebook група..
Илюстрейшън стейшън е "изобретение" на артиста Албена Лимони . Тя решава да създаде тази инициатива, чрез която да събере общност от илюстратори , които на неформални срещи да обсъждат интересни за тях теми и да се вдъхновяват един друг. Третата подобна среща бе посветена на комикса. Специални гости бяха Антон Стайков, Анани Борисов и..
Преди дни Българският институт за компютърни науки и изкуствен интелект (INSAIT) представи най-новата версия на своя генеративен езиков модел BgGPT 2.0. От утре (23 ноември 2024 г.), специално създаденият за българските потребители, държавни институции и бизнеса модел, ще бъде достъпен за всички граждани чрез чат платформата. По този начин..
Полицията в София е установила и задържала част от участниците в инциденти и нападения в столичен мол преди близо два месеца. Случаите са докладвани преди месеци и на прокуратурата. След публикуване на видеоматериалите, на които се вижда как млади мъже се държат агресивно и предизвикват безредици в търговски център, от МВР са установили част..
Пратките, които идват от чужбина се движат на два потока и разпределението им зависи от доставчиците, обясни за Радио София Станислава Владимирова - държавен инспектор в Агенция "Митници". За едните е необходимо митническо оформяне, за да стигнат до получателя, а вторият вид пристигат директно към потребителите, тъй като вече са освободени на..
Днес вятърът от юг ще се усили и ще бъде умерен и силен, в Предбалкана и в близост до северните склонове на планините от Южна България - бурен. Облачността ще бъде разкъсана, значителна над западните райони, но след обяд от северозапад бързо ще започне да се увеличава, съобщиха от НИМХ. Максималните температури ще бъдат в много широки граници – от 6°-7° в..
Днес коментаторите във "Форум" адв. Николай Хаджигенов и Светлин Желев отново обсъждаха актуални теми от деня, както и такива, които вълнуват хората от доста време: Технологиите: Защо автономните автомобили още няма зелена светлина в България и Европа? Идеи за организацията на движение в Столичната община – паркиране, зони, привилегии...