Кои са по-важните кулинарни и F&B тенденции през 2024 и кои от тях си заслужава да въведем в ресторанта? Подробности разказа Георги Дучев, изпълнителен директор на Българската асоциация на професионалистите в мениджмънта на хотели (Bulgarian Association of Hotel Executives – BAHE).
"Food & Beverage Forum е ново събитие, което се организира с две основни цели. Едната цел е да съберем професионалисти, които се занимават с храна, или както се казваше едно време "обществено хранене". Това са шеф готвачи, хотелиери, ресторантьори, туроператори, които правят кулинарни турове. Те ще си говорят за тенденциите в кулинарията и бизнеса въобще, като втората част ще бъде по-интересна. Ние каним различни експерти, с които искаме да си поговорим има ли потенциал българската национална кухня да се превърне в експортен продукт и при подходяща реклама да превърнем България в гурме дестинация. Това е тема, която е доста актуална предвид последните тенденции, че напоследък в цял свят има бум на кулинарни предавания и въобще кулинарията е в центъра на интереса на обществото. Става въпрос за храна, която сама по себе си е една изключително позитивна емоция. Ние знаем, че нашата кухня е много добра, но искаме да проверим как може чрез нея да превърнем България в гурме дестинация", каза той.
Къде се намираме в момента и разпознаваема ли е българската кухня за чужденците?
По думите на Дучев ние се губим на фона на световната кулинария, защото маркетингът ни е слаб. В Япония и някои азиатски страни сме известни с киселото мляко, а ако говорим за шопска салата, тя е популярна, защото в продължение на десетилетия е налагана от "Балкантурист". Яйцата по панагюрски и ред други храни са вкарани в рецептурник на "Балкантурист" през 70-те години на миналия век и са въведени в цялата верига хотели, които тогава са посрещали чужденци.
"По този начин се прави маркетинг - с координирани усилия, целенасочено, година след година. Това е което ние трябва да започнем да правим сега, за да можем да говорим за нова вълна в българската кухня, за българската кухня като експортен продукт", отбеляза той.
По думите му всеки празник и повод може да се използва за да промотираме нашата кухня, като ни е нужна повече изобретателност в маркетинга, както и по-координирани усилия между шеф готвачи, хотелиери и ресторантьори. От известно време асоциацията води диалог с хотелиерите за това как може да се подобрят нещата по отношение на маркетинга и извън правителствените програми за реклама са взели решение за стартиране на кампания за българска закуска. Тя трябва да се състои с поне 4-5 неща характерни за нашата кухня - баница, сухи колбаси, сирене и други, като също така е съпроводена с табелка "Bulgarian breakfast". Идеята е, че човек като види табелката ще опита от любопитство закуската, а когато опита е много вероятно тя да му хареса.
"Ние търсим решения там, където можем да ги открием и със собствени сили да направим нещо. Иначе ако говорим за реклама, за промотиране на дестинацията, ние сме много изостанали. Имаме прекрасна кухня, имаме и ужасна реклама. Това е нещото, което трябва ад се промени и се надяваме с малки стъпки, тъй като е дългосрочно и не може да стане от днес за утре, но имаме добри шансове", отбеляза Дучев.
Той посочи, че нашите шеф готвачи са на много високо ниво и по нищо не отстъпват на френските и италианските си колеги. Освен това за рекламата могат да спомогнат и блогърите, а в последните години се организират редица кулинарни фестивали, които имат потенциала да се превърнат в притегателен център за чужди туристи. За тях обаче е нужна координирана работа от Министерство на туризма, браншови организации и отделни хотелиери, за да привлекат интереса към тях и те да присъстват в календарите на местните хотели, които активно да ги промотират.
Повече подробности можете да чуете в звуковия файл.
"Разговор с психолог. Разбиране и преработка на детските емоции" - е акцентът на организираната тематична среща от Фондация "За нашите деца", която ще се проведе на 22 ноември с родители на деца от 0 до 7 години. Детето показва своите емоции още в утробата на майката, без да има представа и да осъзнава какви са те, това разказа в..
Макар днес да живеем значително по-дълго от нашите предци, основните причини за смъртност остават все същите социално-значими заболявания - сърдечно-съдови, невродегенеративни и метаболитни нарушения. “Когато говорим за анализ на един сложен процес, какъвто е биологичното остаряване, на клетките, тъканите, органите на човешкото тяло и на всички..
Отбелязваме Световната седмица за повишаване осведомеността за правилната употреба на антибиотици. През тази година темата е: “Антимикробната резистентност е невидима, аз не съм“ и има за цел да повиши осведомеността за въздействието на антимикробната резистентност върху живота на хората, като поставя пациентите в центъра на дискусията. Прекомерната и..
Българският фонд за жените отбелазва своите 20 години, 20 години подкрепа за правата на жените в България. Фондът е основан през 2004година от Станимира Хаджичитова и нейни съмишленички. Международната конференция “Феминизмът е за всички“ събра на 14 ноември представители на организации, подкрепени от Българския фонд за жените (БФЖ),..
Фондация за достъп до права (FAR) се присъедини към 29 организации, за да предупреди, че Пактът на ЕС за миграцията и убежището рискува да не успее да защити непридружените деца на границите на Европа. Въпреки че Пактът на ЕС включва редица гаранции за защита на непридружените деца, на практика той вероятно ще изложи децата на още по-големи рискове...
"Мълчанието на майките" е дългоочакваното продължение на криминалната поредица за инспектор Елена Бланко, от испанската литературна сензация Кармен Мола. Също както в предишните три книги – „Кървавата годеница“, "Пурпурната мрежа“ и "Годината на свинята“, историята е едновременно ужасяваща и съкрушаваща. Преводът и този път е на Анелия..
Даниела Белчева е от Варна, живяла е и е работила в Скандинавските страни и откакто си е в България създава фина, елегантна и стилна музика, най-вече на територията на джаза, но не само. За нея 2024 година преминава под знака на третия й албум “Naïve”. Той беше представен в съпътстващата програма на Международния музикален фестивал „Варненско лято“,..