За последните 6 месеца зарядните станции за електромобили в България са се увеличили с 410 и сега общият им брой е 1760 (до март). Броят на електромобилите е 13 466, хибридните автомобили са 51 910.
Това се обяснява както с повишените нужди, така и с европейска директива, която се очаква скоро да се превърне в регламент.
Цялата 2024-та се очаква да бъде година на напредък по отношение на развитието на зарядната инфраструктура за електрически превозни средства, се казва в анализ на Индустриален клъстер "Електромобили" (ИКЕМ).
Според проучването динамиката на развитие на електрическата мобилност в Европа и по света се увеличава през 2023 г. България има преднина в региона, но в последните две години този процес се забавя значително.
Това отбеляза пред БНР-Радио София Иван Костов, член на УС на ИКЕМ и автор на анализа.
Той допълни, че забавяне в темпа на процесите се регистрира в цяла Европа и има редица причини за това. У нас обаче, освен инфлацията, върху готовността на потребителите да преминат към електрически превозни средства оказва влияние и недостатъчно развитата инфраструктура и неравномерното покритие с места за зареждане.
Най-много станции в момента у нас са разположени в големи български градове и по основната пътна мрежа (магистрали).
България е единствената страна в Европейския съюз, която няма система за подпомагане на бизнеса и потребителите. Затова се очаква с нетърпение закон за насърчаване на електрическата мобилност. Проектът се очаква да бъде представен и предложен за обществено обсъждане, допълни още Костов.
Според него и колегите му от ИКЕМ, законът трябваше да е факт през март 2023 г. В него освен за стимулите трябва да намери място и гаранция за професионална реализация на подготвяните и в момента кадри.
Чуйте разговора на Невена Николова.
На 15 април коментаторите на "Форум" се спряха и разсъждаваха по следните тематични насоки: От мусаката в менюто кой яде картофите и кой – месото ? От влизането на България в Европейския съюз досега заплатите са се увеличили 7 пъти. Инфлацията е "100 и нещо процента". "Дръпнахме", доближихме се до другите европейски страни . Купуваме не (само)..
В края на миналата година стана ясно, че близо 120 000 души на възраст до 30 години в България имат задължения към частни съдебни изпълнители. Най-засегнатата група са младите между 25 и 30 години, където дълговете са близо 80 000. Сред основните причини са необмислени потребителски кредити, вземани за луксозни покупки, телефони, почивки и..
В галерия “Уран“ е подредена изложбата с картини на художника Васил Стоилов. За предисторията на експозицията и какво могат да видят посетителите й, разказа пред Радио София, Лаврен Петров. “Предисторията е почти четиригодишна. Толкова време ни отне да съберем картините на Васил Стоилов за настоящата изложба. Преди 7-8 години..
От 1 юни 2025 година вече няма да говорим за загубена трудова книжка, защото влиза в сила нейният дигитален вариант, който се съхранява от Националната агенция по приходите (НАП). " Единният електронен трудов запис (ЕЕТЗ ) ще обединява два сега съществуващи регистъра – индивидуалните трудови книжки и уведомленията, подавани от..
Тестовете за измерване на средна скорост с тол системата продължават до края на май. Те се провеждат от миналия четвъртък, а мярката е планирано да влезе в сила най-рано през лятото. Колко ще са камерите на пътя и къде ще измерват средната скорост, а глобите? Резултатите показват, че по 10-километровата отсечка на Северната тангента..
"Никога не сме били по-близо до еврозоната от момента, в който се намираме сега. Смея да твърдя, че България е готова." Това каза министърът на финансите Теменужка Петкова по време на работна закуска "Финансова политика и конкурентоспособност на българската икономика", организирана от Американската търговска камара (АТК) в България и..