• Първата група включва младежи с изявен интерес към усвояване на знания и желание за реализация във висококвалифицирани професии.
• Втората група се състои от младежи, търсещи бърза професионална реализация в области с по-ниско квалифициран труд.
Подробности разказа Жени Шиер, ръководител проекти. По думите й фондацията помага на деца и младежи от резидентни социални услуги, в които въпреки процеса на деинституционализация и многото приемни семейства има и такива, които отпадат от този процес и живеят в общински жилища на семейни начала. Условията в тях са много добри, но бюджетите не са достатъчни за всичко, което излиза извън рамките на подслон и училище. Ресурс за абитуриентските балове липсва и затова чрез "Програма Генерация" се набират дарения.
"Празникът не е фокус на нашата кампания. За нас е по-важно да подкрепим тези пораснали деца в техния път, напускайки социалната система. Защото тогава те наистина остават сами и им предстои най-малкото да се сдобият с жилище и покъщнина. Трябва да започнат работа, много от тях кандидатстват в университет и това всичко се подкрепя по принцип от семейството, а те нямат такова. И това всъщност е по-големият фокус на една такава благотворителна кампания", каза Шиер.
Тя отбеляза, че в кампаниите се включват все повече хора и има дарители както търговци, които предлагат облекла и тържества, така и такива, които предлагат кетъринг. От фондацията са създали постоянна менторска програма, в която се обучават доброволци, които да съпровождат детето и да създават една доверена връзка. Обучението е задължително, защото тези деца са най-крехката част от българското общество, тъй като нямат защита от семейството си. Преходни жилища, които са за младежи до навършване на пълнолетие и напускане на системата има в Горна Баня и гр. Роман. На децата са им подсигурени шофьорски курсове, за да могат по-лесно да си намерят работа, но фокусът в момента е самото тържество на завършване на училище.
"През 2018 година се събрахме един екип от доброволци и решихме да направим нещо по-организирано за работа по детски политики. Процесите ни доведоха при деца без родители в тези институции. Това, което установихме е, че те напускат системата неподготвени за живота. Ние наблюдаваме, че както сега има балове, така много поколения и випуски напускат системата и след това няма къде да отидат. Много са щастливи, че вече са пораснали, тръгват по широкия път и буквално до половин-една година се връщат в двора на институцията. Получили са лошия опит, видели са, че животът на възрастните не е небе за птици и тогава ние започнахме да изследваме причините. Оказа се, че те не могат да се задържат на работа", посочи Шиер.
По думите й социалните институции са преминали на по-високо ниво и с тях няма проблеми, но това не се отнася за самите деца. Има голяма пропаст между подготовката, с която те излизат в София и подготовката, с която излизат връстниците им в страната. Има много лоши примери за това, че дванадесетокластници завършват училище полу-грамотни, което е проблем на образователната система.
"Ние осъзнахме, че с тях трябва да се работи на ежедневна база и е много полезно те да общуват с възрастни и други деца, които не са в системата. Поради тази причина ние, усещайки енергията в гражданското общество има много сериозен напор от доброволци, които искат да помагат. Тук е голямата тънкост, защото моментът е много чувствителен. Ние се свързахме с експертите от Центъра за изследване на детското развитие от НБУ и заедно създадохме концепцията за тази менторска програма. А тя е как доброволците да бъдат подготвени така, че да не се получи отказване от тяхна страна, защото това ще е поредното изоставяне на детето. От друга страна не трябва да се прекрачват граници и етичен кодекс за работа с деца", сподели Шиер.
Повече подробности можете да чуете в звуковия файл.
В средата на седмицата коментаторите Елена Дариева и Светослав Живков разговаряха по темите: Управление във време на демокрация . Избори. "Референдумите не са лек за всякакъв случай. Но стават за "дъвка" на популисти." Особености на национални и местни допитвания – финансиране, изисквания за избирателите, провеждане. Социологическите проучвания..
В присъствието на журналисти днес бяха разяснени част от проблемите за бранша на автоинструкторите, обучаващи нови водачи на моторни превозни средства (МПС). По думите на председателя на "Българско обединение на шофьорите" Христо Радков , вината за неправоспособните шофьори на пътя пада върху обучаващите ги, когато изпитът пред..
Заради проточилия се основен ремонт на Театър София , актьорите от трупата му продължават да изнасят представления от своята програма на други столични сцени – във Военния театър, "Сълза и смях", " Théatro отсам канала", в Младежкия театър "Николай Бинев". Надеждите и очакванията и на състава на театъра, и на почитателите на Мелпомена, са..
Вдъхновена от шедьовъра на Луис Карол "Алиса в страната на чудесата“, режисьорът и хореограф Анна Пампулова създаде своя сценична интерпретация на любимата на много поколения книга. Премиерните дати на танцовия спектакъл на Балет "Арабеск" са на 21.02.2025 г. и 1.03.2025 г. в Националния музикален театър "Стефан Македонски". Музиката е на композитора..
Заложеното в проектобюджета не отговаря на исканията и очакванията от страна на КНСБ за ръст на възнагражденията в обществения сектор . Заложените 5% биха покрили само инфлацията. Това коментира пред БНР-Радио София Петър Мишев , икономически анализатор в Института за социални и синдикални изследвания и обучения към КНСБ. Той..
Фестивалът “Възможното образование“ се завръща с пълно издание от 2020 година насам, в Червената къща, а фокусът му е върху човеколюбивите образователни практики от България. За образованието, но не за невъзможните, а напълно обозрими, нови и съвсем възможни хоризонти, които се откриват пред него, е акцентът на разговора с Нели..
Нова наредба за здравословно хранене на учениците предлага за обществено обсъждане Министерството на здравеопазването. Сега действащата е от 2009 г. През 2018 г. специалистите са преработили Наредбата за физиологичните норми и това налага промени в други документи, свързани с храненето на деца в ясли, градини и в училищна възраст...