"Не мърда" е визуален танцов пърформанс, за който говорим с Атанас Маев и Живко Желязков, които разказват и за стартирането на проект “Moving Balkans”:
"Имаме директни и асоциирани партньори. Идеята на платформата е да обединява заради нуждата да се индуцира енергия в локеции без организации с изградени дейности в съвременния танц. И как да представим най-доброто пред света. През 2025 ще се случи първия шоукейс, ще селектираме първите 10 представления от Балканите и ще ги представим на живо пред инфлуенсърите. Идеята е да се консолидираме през танца, той е социално ангажирано изкуство.
Самият фестивал ще се случи между 3 града в 2 държави. Първият ден ще има представления в Загреб. Вторият ден ще пътуват към Риека. И после Любляна. Избрали сме май като събуждащ красотата. Шоукейсът ще се превърне в ежегодно събитие. Имаме програма за 2026, тогава ще се случи в Нови Сад.
Съвременният танц се формира с другите географски особености. Има огромна разлика в съвременния танц тук и в северните държави. Артистите работят независимо и подобна среща ще ни помогне да анализираме и подобрим съдържанието на съвременно изкуство.
Спектакълът "Не мърда", в който основното изразно средство е движението е по минималистична френска пиеса, която дава място за интерпретация. Основната тема е движението. Единият герой е в статика и се оглежда безцелно. Другият герой е пълната противоположност. Те се срещат, но накрая всеки остава какъвто е. Единият герой като че ли изпуска всичко, което има другия. Пиесата се чете на френски, текстът е инкорпориран в звуковата среда. Изразните средства в представлението са различни. Визуалната среда е изключително динамична. За един час зрителят има усещане за активно пътуване между пространства.
Костюмите дават визуално усещане за повече от двама герои. Представлението е много красиво, остава душевна наслада в последствие. Секторът ни е подценен, но той нараства, извън държавните структури сме."
Седмицата започваме с нови коментатори, които вече са споделяли свои разсъждения в предишни издания на "Форум". Днес те се спряха на следните теми: Европа в новия световен ред на Тръмп . Подходът на американския президент и бизнесмен - икономика през политика. Истината в речта на Джей Ди Ванс: "Най-големият враг на Европа е помежду ни"...
Най-престижният форум на местната власт на Балканите – B40 беше открит днес в София от Васил Терзиев и кмета на Истанбул Екрем Имамоглу . Представители на близо 50 града от Балканите се включват в софийското издание на инициативата на тема "Бъдещето на Балканите: иновации, сътрудничество, зелен преход и растеж". 15 нови членове..
Общият брой на икономически неактивните хора (тези, които не си търсят работа) на възраст между 15 и 64 години е малко над 1 милион (462,4 хил. мъже и 584,8 хил. жени). Това са 26,4% от населението в тази възрастова група, сочат данните на Националния статистически институт за четвъртото тримесечие на 2024 година. Общият брой на работещите хора..
30 години навършва една от най-обичаните детски вокални групи "Бон-Бон“. По повод юбилея, те издават първия за България концептуален албум, озаглавен символично "30“. Създаден е в рамките на ексклузивен творчески лагер за писане на музика от деца, в който с таланти от различни възрастови групи работят творци като Venci Venc’, LATIDA, Сара Чакърова и..
Членовете на Камарата на автомобилните превозвачи в България реагираха остро на предвиденото увеличение на цената на тол таксите и винетките в проектобюджета за 2025 г. "Това е пореден удар върху транспортния сектор и българските граждани, който идва в момент, когато пътната инфраструктура е в критично лошо състояние, а тол системата..
Книгата "Защо се разпадат империите“ от Питър Хедър и Джон Рапли представя интересни паралели между Рим, Америка и бъдещето на Запада, като поставя въпроса възможно ли е тоталният колапс, каквато е била съдбата на древната империя, да бъде избегнат. Авторитетът на експертност на двамата автори по тематиката на книгата е неоспорим...
Филмът "Мечти (Секс Любов)" на норвежкия режисьор Даг Йохан Хаугеруд спечели голямата награда на международния филмов фестивал "Берлинале", който се провежда за 75-и път в германската столица. Добре е, че филмът има подзаглавие, защото в конкурсната програма има и друг филм с абсолютно същото заглавие, но на режисьора Мишел Франко от Мексико...