Плейбек театър с премиера на студио "Персона" - Антоанета Петрова и Денис Николов разказват:
"На 22.2 в 18:30 в галерия "Прегърни ме" сме с трупата по импровизационен игрови начин. Страхувах се, не знаех с кого и преди Нова година решихме - риск печели, риск губи. (Антоанета)
"Трупата ни се казва "Персона". Всеки носи своята. Всяко представление е за себе си. (Денис) Ако загреем публиката, тя без проблем застава на стола на разказвача. Като телемост между публика и зрител. Понякога има повече хора, които искат да разказват, отколкото спектакълът може да понесе." (Антоанета)
"Плейбек-театърът има катарзисен характер, но не лекува. Човек разказва истории, които крие дълбоко в себе си. Той ни прави подарък с личната си история, ние я изиграваме, така той се освобождава. Музиката на живо е с много различни инструменти, които създават атмосферата. Музикантите ги използват импровизирайки в зависимост от историята.
След спектакъла се срещаме с публиката, тя не си тръгва веднага - става една общност. Долавяме понякога подсъзнателно думи, които не са казани от разказвача, той е свещен. Всички истории са отговорност за нас. Понякога има само емоция, няма случка и от нас зависи формата, в която ще го изиграем.
Предизвикателно е, когато историята се разказва от двама. А един път майка разказваше история, оято трябваше да бъде изиграна от нейния син. Забранени са коментара, шаржа, гротеската, пренебрежението. Каквато и импровизация да ни се случва, не трябва да се минава една граница.
Има моменти, в които спираш да слушаш историята. Чисто интуитивно можеш да се свържеш с разказвача на друго равнище. Пасивното слушане е също много добър инструмент. Минимумът на трупата е от 4-6 души. Това не е спектакъл. Деликатна е атмосферата. Даваме задача на публиката, която може да се изявява и като музикант. Актьорът не е най-важен, важен е разказвачът. За импровизацията са нужни години работа в екип."
Седмицата започваме с нови коментатори, които вече са споделяли свои разсъждения в предишни издания на "Форум". Днес те се спряха на следните теми: Европа в новия световен ред на Тръмп . Подходът на американския президент и бизнесмен - икономика през политика. Истината в речта на Джей Ди Ванс: "Най-големият враг на Европа е помежду ни"...
Най-престижният форум на местната власт на Балканите – B40 беше открит днес в София от Васил Терзиев и кмета на Истанбул Екрем Имамоглу . Представители на близо 50 града от Балканите се включват в софийското издание на инициативата на тема "Бъдещето на Балканите: иновации, сътрудничество, зелен преход и растеж". 15 нови членове..
Общият брой на икономически неактивните хора (тези, които не си търсят работа) на възраст между 15 и 64 години е малко над 1 милион (462,4 хил. мъже и 584,8 хил. жени). Това са 26,4% от населението в тази възрастова група, сочат данните на Националния статистически институт за четвъртото тримесечие на 2024 година. Общият брой на работещите хора..
30 години навършва една от най-обичаните детски вокални групи "Бон-Бон“. По повод юбилея, те издават първия за България концептуален албум, озаглавен символично "30“. Създаден е в рамките на ексклузивен творчески лагер за писане на музика от деца, в който с таланти от различни възрастови групи работят творци като Venci Venc’, LATIDA, Сара Чакърова и..
Членовете на Камарата на автомобилните превозвачи в България реагираха остро на предвиденото увеличение на цената на тол таксите и винетките в проектобюджета за 2025 г. "Това е пореден удар върху транспортния сектор и българските граждани, който идва в момент, когато пътната инфраструктура е в критично лошо състояние, а тол системата..
Книгата "Защо се разпадат империите“ от Питър Хедър и Джон Рапли представя интересни паралели между Рим, Америка и бъдещето на Запада, като поставя въпроса възможно ли е тоталният колапс, каквато е била съдбата на древната империя, да бъде избегнат. Авторитетът на експертност на двамата автори по тематиката на книгата е неоспорим...
Филмът "Мечти (Секс Любов)" на норвежкия режисьор Даг Йохан Хаугеруд спечели голямата награда на международния филмов фестивал "Берлинале", който се провежда за 75-и път в германската столица. Добре е, че филмът има подзаглавие, защото в конкурсната програма има и друг филм с абсолютно същото заглавие, но на режисьора Мишел Франко от Мексико...