По думите му съсловната организация е изключително важна, защото чрез нея това съсловие има представителност пред институциите и хората. Той сподели, че най-много страдат пациентите.
"Ние в момента работим в спешните центрове, къде легално, къде полу-легално, защото нямаме изграден стабилен статут по отношение на професията и функциите, които тя изпълнява. Има хиляди проблеми, които са създадени и нерешени, но малко се върви по инерция. Нашето място е малко по-разширено в спешните центрове и е изключително важно за малките населени места, където би трябвало това население да се обслужва от медици. Такива сме именно ние, защото само ние освен лекарите можем да изпълняваме медицинска помощ".
По думите му един от нерешените съществени въпроси е това, че професията е поставена до тази на парамедика. Александров отбеляза, че от организацията са готови за диалог по всяко време.
По темата с репортера на Радио София Златина Петкова говори и Десислава Ценова.
По темата с репортера на Радио София Златина Петкова говори и Десислава Ценова, фелдшер в 107. ОУ "Хан Крум" гр. София, район Лозенец.
"Всеки, който се занимава с медицина винаги е воден от някакъв личен мотив. И с мен така се случи", каза тя.
По думите й нещото, което най-много я привлича е динамиката в работата, както и възможността човек да прави всичко по силите си за да лекува.
"За времето, в което работя в училището създадох много приятелства. Тук има близо 700 деца и голяма част от тях са станали мои приятели. Особено най-малките идват често за да си поговорим, да си споделят личните неразположения. Много често биват изморени, изтощени. Те са с психосоматични оплаквания", каза Ценова.
Тя отбеляза, че най-основният проблем е, че на всяка медицинска и регулирана професия се полага самостоятелна съсловна организация. Такава е била обещана от много години, но още не е осъществена.
Повече подробности можете да чуете в звуковия файл.
Повече подробности можете да чуете в звуковия файл.
"Душата ми е стон" е темата на поредната беседа на Бохемска София с герои Яворов и Лора: Става дума за последната им вечер заедно - 29 ноември 1913. Какъв е поводът за приятелската сбирка, на която семейство Яворови пристигат първи и какво се случва в тази фатална вечер след поредната сцена на ревност - в звуковия файл.
Валентина Петкова разказва за гостуванията си при Емил Димитров и съпругата му Мариета Гьошева в къщата им в Княжево. За „опитомяването“ на режисьора Николай Волев от половинката му Доротея и аристократичния им дом на ул. Кракра. За скромното битие на Светослав Лучников и жена му Стефка, побрали споделения си живот в стая и кухня на ул. Янтра. За..
Записите са от Националната научна конференция “С перо и меч за свобода и независимост”, която се организира от Дирекция на музеите в град Копривщица, Институт за исторически изследвания при Българска академия на науките и Софийски университет “Св. Климент Охридски”: Започваме с професор Вера Бонева от Унибит и нейните тези, свързани с..
„О(б)твързан“ – премиера в Театър Възраждане – Тери Фишър, режисьор на спектакъла и част от трупата на театъра: "Изключително умна комедия с много прости средства. За героя не е лесно, той е над нещата, колебанията му го спират. Предизвикателство е да не се плузгаш по повърхността. Опитали сме се да уцелим театралния език, съчетание на танц и текст,..
Покана за София дръм фест от Боян „Бонзи“ Георгиев – барабанист и организатор на фестивала: "Това е единственото ежегодно барабанно събитие. Барабанния ни уъркшоп се казва клиника - пет различни за един ден. Пръв ще е един 16-годишен бъдещ Дейв Уекъл. Всеки, който е бил на барабанна клиника знае, че се води разговор между свирещия и публиката,..
Развитие на креативността при децата и важността на безопасните играчки - говорим по темата с Жени Илиева, предприемач и създател на безопасни детски играчки: "Безопасна е играчка от безопасен материал, да е рециклируем и да не замърсява средата. Пластмасовите играчки са сред първите замърсители на околната среда. Играчката не е просто забавление,..
Цвета Балийска ни представя Фестивала на авторския театър: "Проведохме три дискусии с творци от полето - всеки творец го прави по свой начин и нямаме нужда от дефиниции що е това фестивал на авторски театър. Има разграничение между драматургичен и авторски театър. Разликата е в процеса на създаване - при авторския, процесът на създаване е по време на..