Захари Миленков постъпва в Българското радио през 1961 г. и в продължение на 10 години работи като звукооператор и звукорежисьор. От 1971 г. е назначен в Златния фонд на БНР и е негов ръководител от 1981 до 1991 г. Благодарение на неговата активност "Златният фонд" на БНР придобива статут на Национален звуков архив на България.
„Захари Миленков е човекът, който отдава своите сили, творчески знания, професионализъм, идеи, за да може да събере една огромна колекция, която в момента се намира на последния етаж на Факултета по журналистика“, обясни д-р Радославова.
Тя уточни, че цялата колекция в музея е изградена на базата на дарителство.
„Невероятно за много хора, но всички експонати в него са дарени от инженери, преподаватели в различни университети, колеги от Националното радио, радиолюбители и хора от цялата страна. Имаме изключително ценни екземпляри, които са единствени и не могат да се видят в друг музей на страната“, изтъкна ръководителят на Музея за историята на радиото в България.
Тя добави, че сред част от ценните и уникални експонати, са два микрофона от началото на 30-е години, с които са работили журналистите в общественото Родно радио.
„Те са въгленови, съхранени са великолепно и са дарени от инж. Асен Маринов. Единствената многопътна живачна, изправителна радиолампа, пък е дарена от районната радиостанция в Стара Загора“, каза д-р Антоанета Радославова.
Тя добави, че заедно със създаването на музея, е открит и Клуб на дългогодишния радиоработник, по-късно прекръстен на Клуб „Родно радио“, който с прекъсване, към момента работи.
Приносът на много личности към развитието на радиото у нас е голям, но д-р Радославова изтъкна отпечатъкът, който оставят Димитър Ненов и Боян Икономов.
Музеят за историята на радиото в България „Проф. д-р Веселин Димитров“ е отворен за посетители всеки вторник и петък - от 14.00 до 19.00 ч., сряда и събота - от 10.00 до 15.00 ч, добави д-р Антоанета Радославова.
Подробности можете да чуете в звуковия файл.
"Душата ми е стон" е темата на поредната беседа на Бохемска София с герои Яворов и Лора: Става дума за последната им вечер заедно - 29 ноември 1913. Какъв е поводът за приятелската сбирка, на която семейство Яворови пристигат първи и какво се случва в тази фатална вечер след поредната сцена на ревност - в звуковия файл.
Валентина Петкова разказва за гостуванията си при Емил Димитров и съпругата му Мариета Гьошева в къщата им в Княжево. За „опитомяването“ на режисьора Николай Волев от половинката му Доротея и аристократичния им дом на ул. Кракра. За скромното битие на Светослав Лучников и жена му Стефка, побрали споделения си живот в стая и кухня на ул. Янтра. За..
Записите са от Националната научна конференция “С перо и меч за свобода и независимост”, която се организира от Дирекция на музеите в град Копривщица, Институт за исторически изследвания при Българска академия на науките и Софийски университет “Св. Климент Охридски”: Започваме с професор Вера Бонева от Унибит и нейните тези, свързани с..
„О(б)твързан“ – премиера в Театър Възраждане – Тери Фишър, режисьор на спектакъла и част от трупата на театъра: "Изключително умна комедия с много прости средства. За героя не е лесно, той е над нещата, колебанията му го спират. Предизвикателство е да не се плузгаш по повърхността. Опитали сме се да уцелим театралния език, съчетание на танц и текст,..
Покана за София дръм фест от Боян „Бонзи“ Георгиев – барабанист и организатор на фестивала: "Това е единственото ежегодно барабанно събитие. Барабанния ни уъркшоп се казва клиника - пет различни за един ден. Пръв ще е един 16-годишен бъдещ Дейв Уекъл. Всеки, който е бил на барабанна клиника знае, че се води разговор между свирещия и публиката,..
Развитие на креативността при децата и важността на безопасните играчки - говорим по темата с Жени Илиева, предприемач и създател на безопасни детски играчки: "Безопасна е играчка от безопасен материал, да е рециклируем и да не замърсява средата. Пластмасовите играчки са сред първите замърсители на околната среда. Играчката не е просто забавление,..
Цвета Балийска ни представя Фестивала на авторския театър: "Проведохме три дискусии с творци от полето - всеки творец го прави по свой начин и нямаме нужда от дефиниции що е това фестивал на авторски театър. Има разграничение между драматургичен и авторски театър. Разликата е в процеса на създаване - при авторския, процесът на създаване е по време на..