Протестът премина с минимални забавяния в маршрутите на тролейбусните и автобусните линии с номера 4, 88, 204, 304 и 384. Служителите от градския транспорт блокираха за кратко движението в непосредствена близост до обръщалото на ул. „Обиколна“ в ж.к. „Дружба“ 2.
След края на акцията, служителите се срещнаха със столичния кмет Васил Терзиев. Той определи като продуктивна срещата с тях и със синдикалните представители от КНСБ и КТ „Подкрепа“.
С 15% могат да бъдат увеличени заплатите на служителите от 1 март, а средствата са осигурени допълнително към предвидения столичен бюджет за 2024 г. Общинският съветник от ПП-ДБ-Спаси София Андрей Зографски уточни, че това са 37 млн. лева.
Пред Радио София вицепрезидентът на КНСБ Тодор Капитанов обясни, че са доволни от срещата със столичния кмет, но само донякъде.
„По повечето точки постигнахме съгласие. Единственото, по което не достигнахме до финално съгласие, това е размерът на увеличението на работните заплати. От общината предлагат на служителите на градския транспорт 15%, а те искат 30%, защото считаме, че 30% е реално това, което може да се усети в джоба на един човек“, каза Тодор Капитанов.
По думите му, преговорите ще продължат, като ще се търсят варианти в рамките на годината за допълнително увеличение.
„Ние продължаваме да изискваме от държавата, в лицето на Министерски съвет, политика към всички дружества в цялата страна, не само в столичния транспорт, за да могат фирмите целево да бъдат финансирани за увеличение на работните заплати“, обясни вицепрезидентът на КНСБ.
Той добави, че служителите от столичния градски транспорт остават в протестна готовност, докато не получат първото си увеличение на заплатите. Тодор Капитанов добави, че следващата седмица предстои среща на синдикалните организации, на която да обсъдят отправените предложения от кмета на София и екипа му, и да решат дали ще приемат предложението за 15% увеличение на заплатите или да предприемат ефективни протестни действия.
Подробности можете да чуете в звуковия файл.
В петък водещият Лъчезар Христов и гостите тази седмица Георги Захариев – основател на Finance Academy, и Алексей Пампоров - социолог от Института по философия и социология при БАН, обобщиха всички теми от седмицата и коментираха в добавка: Държавната администрация и това какво се очаква от тях - бюджет, ефективност; Презастрояването в София..
Конкурсът за нов главен архитект на София се обещава от август месец. Най-притеснителното е, че има една тенденция за обезличаване на професионалната позиция на главния архитект с лозунги за това, че трябва да има намаляване на презастрояването, да се направят сложни процедури и да се спрат или силно да се намалят издаваните разрешения за строеж,..
За седма поредна година Община Елин Пелин организира събитието "Спортист на годината“. Бяха излъчени победители в три официални категории - “Индивидуални постижения“ ,“Отборен спорт“ и “Спортист – любимец на Община Елин Пелин“. Златото в категория за индивидуални постижения грабна състезателката по художествена гимнастика Красимира Димитрова...
На 4 февруари ще отбележим Световния ден за борба с рака. През 2024 г. оценки на Световната здравна организация показаха, че през 2050 г. броят на диагностицираните случаи на рак в световен мащаб ще се увеличи с до 77% в сравнение с диагностицираните през 2022 г. По този повод през днешния ден се проведе и дискусия “Иновативни терапии и..
На 1 февруари, в столичен клуб, бандата "Спални места“ ще изнесе съвместен концерт с "Ковачев Live Band“, на който ще звучи много рок музика. Това е първият концерт за група "Спални места“ за 2025 г., каза пред Радио София Кубрат Аргилашки. "Имаме си и нов басист. С него пишем и нови песни, по нов албум. Решили сме тази година да е ни е..
Писател, радиоводещ и сценарист на филми, сериали и театрални постановки, отскоро автор и на книги за деца, преди всичко баща и едно е ясно – харесва му да разнищва отношенията между деца и родители, децата и света около тях. Това е описанието в първата му детска книга "Бу и Фу и странното нещо на дървото“. История, в която става въпрос за..
Според правителствен доклад за обстоятелствата около катастрофата, цитиран от “Вашингтон Пост” и “Ню Йорк Таймс”, контролната кула е била с по-малко хора. Имало един човек трафик-контрол, който е работил с хеликоптери и самолети, работа, която обикновено се върши от двама служителя. В заключението на доклада се посочва, че броят на служителите не е бил..