Към момента в кампанията са включени 50 продукта, разпределени в 7 продуктови групи, каза пред Радио София председателят на Държавната комисия по стоковите борси и тържища Владимир Иванов.
„Това са целева група за стоките от първа необходимост, където са включени варива, млека, меса, плодове, зеленчуци. Става въпрос за стоки от малката потребителска кошница и само храни от първа необходимост“, обясни Иванов.
По думите му, вече се наблюдава и сериозен интерес към нехранителни стоки, но все още такива не са в обхвата на кампанията.
Над 450 обекта в страната са се включили в инициативата, каза Владимир Иванов и добави, че 11 са големите вериги, които са припознали мярката „Достъпно за вас“, като се наблюдава интерес и от по-малки магазини.
„Към момента срокът на кампанията е 8 месеца, донякъде е условен. Нека да видим как ще протече, но защо да не остане и като постоянна. В момента резултатите са много добри“, уточни председателят на Държавната комисия по стоковите борси и тържища.
Потребителите могат да се ориентират за продуктите в кампанията лесно, тъй като те са обозначени със стикер, който изобразява зелена кошница с надпис „Достъпно за вас“, каза Владимир Иванов.
Кампанията се провежда в унисон с механизма в т.нар. „Зелен документ“ на Европейската комисия за най-добри практики между търговците във веригата на доставките, където основно се визират хранителните продукти.
Подробности можете да чуете в звуковия файл.
През новата седмица коментатори във "Форум" са гражданският активист Веселин Кръстев и урбанистът Калоян Карамитов . Днес те обсъждаха следните теми: След решението на Конституционния съд и разместванията в парламента . От излезлите наяве изборни манипулации към по-малко доверие във вота и желание за участие на гражданите. Отзвук на..
Сезонните алергии през пролетта са повтарящи се състояния много наподобяващи настинката или хремата. Свързани са с течащ, запушен нос, със сърбежи и отоци по лицето, кашлица, дори и с обрив по тялото. В започналия поленов сезон тези симптоми се появяват, когато причинителите достигнат и задминат определен праг на поносимост от човешкия..
За поредна година Висшето училище по застраховане и финанси (ВУЗФ) организира безплатна финансова академия за ученици от X до XII клас . Много млади хора завършват без базови познания за това как да управляват бюджета си, как да разпознават финансови измами или как да вземат информирани решения за бъдещето си. Именно затова ВУЗФ, като..
Започна Световната седмица на парите (GMW) - годишна глобална кампания за повишаване на финансовата осведоменост на младите хора. Организатор е Международната мрежа за финансово образование на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (OECD/INFE). 13-ото издание ще продължи до 23 март , а координатор на националните..
Филмът "Триумф“ тръгва по кината в България на 21 март 2025 г. Черната комедия на Кристина Грозева и Петър Вълчанов е вдъхновена от една от големите загадки на миналия век – дупката в Царичина. Секретна работна група от високопоставени офицери от българската армия, ръководена от ясновидка, започва да копае дупка в търсене на мистериозен артефакт...
Какво се случва с дамското трио People of Maha , след първото им Централноевропейско турне разказа в предаването “Радиокафе“ Мила Нинова , която е част от групата. “Беше много интересно, много интензивно, с моменти, при които вокалистката си губи гласа, защото имахме по пет участия в един ден, едно след друго“, посочи тя, спомняйки си..
Инфраструктурата на Фабриката за изкуствен интелект в България трябва да е готова до края на 2026 г. Подготвителните дейности започват съвсем скоро. Това е стратегическа инициатива за цяла Европа и тя ще се развива с приоритет. Това подчерта инж. Борислав Петров, изпълнителен директор на Института за компютърни технологии и..