"Става дума за международен проект, в който ние участваме и който е главно за граждански мониторинг върху финансирането на Зелената сделка. Става дума както за държави в нашия регион на Източна и Централна Европа, така и в Западна Европа с различни партньори", отбеляза Попов. И допълни:
"Аз от 2010 година се занимавам с Оперативна програма "Транспорт", която харчи европейските средства специално за инфраструктурата, която е по международните коридори TEN-T. Участвал съм в комитетите за наблюдение на три оперативни програми, в техните работни групи за програмирането и съм запознат с целия процес."
Попов отбеляза, че парите, които получаваме от международните трансевропейски коридори се харчат на парче. Освен това каза, че има една уловка, че в програмата е включено и софийското метро, което бидейки градски транспорт би трябвало да принадлежи на регионалната програма.
"Това във времето се случи като един трик, който оправда изобщо смисъла на Оперативна програма "Транспорт". Защото това е проект, който беше реализиран добре, бързо, пред очите на хората и наистина има видим ефект", добави той. Освен това каза, че по отношение на жп линиите още не е направена модернизация по връзките със страните членки на ЕС.
"Българското управление в Министерство на транспорта и поредица от най-различни правителства залагат на връзките първо с Турция, след това със сръбската граница и сега в последната програма се залагат проекти, които да ни свържат с Македония. Разбира се това е хубаво. Но приоритетно трябваше да бъдем свързани с европейската пътна мрежа", посочи Попов.
Относно магистрала "Струма" той каза, че проблемът с опита на АПИ да мине през Кресненското дефиле, което има висок статут на природозащита не позволява тази магистрала да бъде завършена толкова години.
"На първо място трябваше да бъде модернизирана жп линията София-Солун-Атина. След модернизацията на жп линията, след нейното добро функциониране, когато видим пътниците, които превозва, товарите, които превозва, чак тогава трябваше да разработим пътния проект съобразно тези стандарти", отбеляза Попов. Той добави, че относно магистрала "Струма" единственият път, по който може да бъде завършен проекта е да се преразгледа оценката за въздействие върху околната среда. Относно останалите проекти Попов посочи, че е крайно време да се наредят приоритетите по европейски, където намаляването на петролната зависимост от транспорта е един от основните приоритети.
Подробности можете да чуете в звуковия файл.
Вяра Мацева e юрист, референт в Народното събрание, пътешественик и треньор. Заедно ще се разходим до приказна Болоня : "Бях в средата на януари, не е приятно да се пътува в Европа, но в Болоня е приятно. Един град, излязъл от приказките. Портиците са една от емблемите му. Всичките са различни, усещаш, че вървиш в коридор. Те се появяват още в..
Д-р Мариета Караджова ще ни разкаже повече за постурологията и училището по постурология: "Школата е по италианския модел, школата в Рим, където се обучихме. Тя е за хора с медицинско образование, които да оценят по стойката проблемите на човека. Това е надграждане. Няма ограничение във възрастта. Някои имат 1-2 специалности. Гледаме тялото като..
В поредицата портрети на колеги от Радио София сега е ред на Боян Бочев: "Спонтанно реших да се занимавам с радио. То винаги ми е било любов, фантазията ми беше буйна. На 19-20 благодарение на един музикален продуцент започнах в домашни условия с онлайн музикален проект. Направих повече от 300 предавания, след това от 2019 съм в Радио София. Радиото е..
Представяме един нов документален филм – "И стигнаха до края на света", разказващ за потомците на българи в Аржентина. Райна Манджукова от Агенцията за българите в чужбина разказва: "Ако имахме достатъчно средства можехме да правим за всяка българска общност в чужбина. АБЧ подкрепи реализацията на проекта след като две трети от работата бе свършена...
В " Историята оживява" говорим за хижа Камен дел и слушаме членове на Туристическо дружество "Камен дел", включително и как пеят: Петър Панков, член на ТД Камен дел: "За 18-и път правим и маратона до Черни връх. Още преди 1934 млади боянци са решили да направят туристическо дружество, те са и членове на читалището. Още при основаването решават, че..
Малките пет кьошета: Видни политици и хора на изкуството са сред първите му знатни жители. От Стефан Стамболов и д-р Кръстев до Екатерина Каравелова и Димчо Дебелянов. Къде е бил "тихият двор с белоцветните вишни"? Каква трагедия се разиграва там и още други подробности за съдбата на мястото, последователно пивница, впоследствие - разрушена - в..
Радиоразказ в четири действия за любимите жени на Ламбо В Адресите на любовта проследяваме малка част от сложния, но изпълнен с уважение към жените емоционален живот на незабравимия Стефан Данаилов, който беше не само популярен актьор, но и хубав, земен човек. В унисон с любимия му театър, разказът е в четири действия с музика..