По думите им обществените очаквания към учителите и цялата система са огромни. Това е така, защото образованието е неразривно свързано с обществото, културата и начина на живот като цяло и социалният елемент на образованието не неоспорим.
"Учителите винаги са били човекът в класната стая, този, който внася най-вече човешкото. През годините, ако се върнем назад във времето на Възраждането, той е бил носителят на познанието, на информацията, на погледа към света. В последствие това естествено се променя с появата на много материали, а след това естествено и с дигитални материали. Това, което ще ни предизвика съвсем в скоро време и дебатът се надига е, например свързано с внедряване на изкуствен интелект, или многото технологии, които навлизат в образованието. Най-фундаменталното, което със сигурност ще остане, това е човекът, човешкото и неговата способност да изпитва емоции и да преживява чувства", отбеляза Михайлова.
Коцева добави, че преподавателите непрекъснато трябва да придобиват нови умения, за да са в крак с тенденциите в образованието. Това е един процес, който не бива да спира и учителят трябва да бъде преди всичко будител в класната стая. Според думите им технологиите, когато са добре осмислени могат да намерят място така, че да бъдат по-близо до възприятията на децата и да ги провокират да работят по друг начин, който е различен от традиционния.
Михайлова посочи, че крайна възраст за прибавяне на още знания и умения на учителите няма:
"Ако трябва да откроя някаква рецепта за успех, за мен тя съдържа два основни елемента. Първият е любопитството и желанието да пробваш нещо ново. Второто е или да се отдадеш, или да не вземаш толкова на сериозно страха да се провалиш. Да опиташ и евентуално да приемеш, че можеш да се провалиш. Мисля, че тази рецепта е валидна както за учителите, така и за процесите в класната стая. Защото и технологията и изкуствения интелект, и каквото и да сложим на полето на образованието, човешките емоции ще са там. Това ще ни различава от дигиталността напред във времето и ще слага мост между технологията и хуманното."
Според думите им средното образование в България по степен на използване на дигитални решения на Google е извървяло много дълъг път. България има много сериозно място на образователната карта в света за развита екосистема на "Google-училища". Има такива учебни заведения, които работят активно от 2016 година. Освен това у нас има 16 училища, които са разпознати от компанията и в които има много висока степен на дигитализирани процеси. Това са т. нар. "Google-референтни училища", а техният профил е всякакъв и те са в различни населени места.
Националната конференция с международно участие ще събере над 250 гости, сред които директори, учители, заместник-директори, както и образователни експерти от цялата страна. Целта на конференцията е да създаде място за диалог и обмен на добри практики, които са необходими за развитието на уменията на учителите да могат да използват различни подходи, технологии и иновативни методи в своята практика. Ще бъдат засегнати темата за STEM в образованието и игровия подход "учене чрез преживяване". Сред специалните гости са министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков, представители на Google и др.
Фокусът върху панелните дискусии ще бъде във втория ден, в който ще се включат представители на общини, директори и учители от различни български градове. Подробна информация за участие има на сайта на Центъра за творческо обучение.
Подробности можете да чуете в звуковия файл.
Невена Николова и Данаил Конов са имена от екипа на радио София - той идва от Враца в София в 2015, тя идва от радио Шумен. Още за техния път към и в радиото - в звуковия файл: Може ли по обява да намериш призвание и има ли значение какво казват родителите? Кои са най-сладките позиции, каква е разликата между новинар и водещ, както и репортер -..
Гостува ни актрисата Маргарита Костова. Надежда Герова разговаря с нея относно призванието актьор и всичко, което заобикаля един човек на изкуството. За работата на актрисата в куклени и драматични постановки и как предава занията си на деца и младежи нека чуем повече сега.
Какви са предизвикателствата пред младите хора в България? Каква е ролята на активните граждани за преодоляване на разделението в обществото? По темата ни гостува Мирослав Цеков, председател на Форум гражданско участие: "Отвореното ни писмо до НС бе провокирано от насочени срещу НПО призиви от политически сили в НС. Това е откровена заплаха и опит..
Албена Димитрова от Американския Университет в Благоевград представя състезанието по социално предприемачество "Станция Иновация": "Аз съм втори семестър в първи курс, следвам два бакалавъра. Клубът ни за по-добро общество организира благотворителни базари и в "Станция Иновация" парите също ще отидат при лица в неравностойно положение. То се..
В месеца на любовта търсим формулата за здрава връзка в примерите около нас. Книгите събират ли хората? Събеседници: Темз Арабаджиева и Антон Биров: "Вчера вечерта много исках да затворя вратата и да си чета книга. Любовта не е един конкретен ден. Нямам нищо против празника, стига малките прояви на любов да не са само един ден. Същото е с..
Как интересът на децата към книгите оформя читателските нагласи в бъдеще и какво има и трябва да има в списъка с книги до 12 клас? Събеседникът ни Борис Илиев е учител по български език и литература в Националната природоматематическа гимназия (НПМГ) „Акад. Любомир Чакалов“, която завършва като ученик: "Моите ученици много обичат да четат, но..
Разговорите са с Еди Емирян - един от стожерите на "Хоризонт" и с Милен Димитров - редактор в Дирекция “Дигитални програми”, направление “Интернет портал” на Българското национално радио. Също така Милен работи към Златния фонд на Радиото. И, разбира се, по-младите от нас го познаваме, като постоянен лектор в БНР Академията, създадена с методическа и..