Инициатива на сдружение "За Земята" - за качествена промяна в политиката за развитието и състоянието на велосипедната инфраструктура в София беше повод за разговор със събеседниците по темата - Драгомира Раева от сдружение "За Земята" и велокметът на София Милен Ангелов от международната гражданска организация “Велокметове“, която е базирана в Амстердам. В нейната философия е залегнало ускоряване в преоформянето на градовете припознаването на велосипеда като сърцето на една градска мобилност и основно средство не само за мобилност, но и за много други активности в които той намира приложение, сподели Милен Ангелов.
Той посочи примери за специализирани велосипеди – линейки за по-леки случаи или такива, използващи се за гасене на пожари. В много държави в приложение влизат и карго-велосипеди, които служат за по-бързи доставки.
„Определено това трябва да се осъществи в София съвсем скоро, тъй като потенциалите за градската икономика са огромни с товарните велосипеди, допълни Драгомира Раева.
За промените и предизвикателствата в средата на придвижване
„Инициативата “За свързани, удобни и безопасни велоалеи в София“ стартира преди дни - на 18 септември.
„Акцията започна с покана към хората да подкрепят шест искания, които избрахме заедно с велосипедната общност“, каза Раева.
- За изграждане на велосипедни алеи свързани в мрежа, за нормално комфортно придвижване до всяка точка на града.
- За безопасни кръстовища, обозначени със специални вело-ленти, вело пътеки за колелета, които в момента има на няколко места.
„Никъде на кръстовище няма обособено място, където велосипедистите да изчакват, няма означени места на повечето от по-големите кръстовища по какъв начин трябва да направиш ляв или десен завой, които понякога са изключително трудни, особено на кръстовище като „Орлов мост“, допълни Раева.
В препратка уточняваме, че на някои места в Европа левият завой за велосипедисти е забранен, а в държави като Австрия, десният завой е винаги “зелен“ за велосипедисти – т.е. имаш право на десен завой, дори когато всички светофари за останалите превозни средства са червени.
Искането на сдружение „За Земята“ за поддръжка на съществуващите велоалеи също не бива уважено, разказва Драгомира Раева.
„Нямаме средства, намерения, планове за поддръжка. Имаме само за нови велоалеи“, пишат в отговор до тях от различни институции.
“То е част от едно по-голямо искане – да се установят не само велосипедните политики, но и регулация за велосипедите изобщо в София, както е в повечето развити европейски държави“, допълни Милен Ангелов.
„Ние много бихме искали от следващите управляващи на града да припознаят ролята на велосипеда, в преоформянето на нашия град към един по-чист, по-уютен град, да бъде оформено чисто административно и като стратегия, която да включва не само изграждането и поддръжката, но и изграждането на конкретни политики“.
Петиция, свързана с инициативата и исканията на сдружение „За земята“ може да откриете и подкрепите на тяхната интернет страница.
Още детайли чуйте в разговора на Боян Бочев в звуковия файл.
В коментарното предаване на БНР-Радио София "Форум" продължава темата за изборите. Възможно ли е да бъдат касирани изборите – ЦИК изпраща в прокуратурата записите от броенето в седем избирателни секции . Да си русофил и патриот не е печеливша теза - заща това е така? За разделението в ДПС - няма добро ДПС нито това на Делян Пеевски, нито..
Първата карта с адаптиран маршрут за хора в инвалидни колички вече е факт. Тя ще бъде представена по време на събитието „София и за мен“ на 7 ноември. Повече по темата разказа Гергана Дойчинова от Фондация "Ела и ти“, които са организатори на инициативата. Идеята е, чрез тази карта и хората в инвалидни колички да могат самостоятелно..
600 ученици в 11-и и 12-и клас в София, Пловдив, Пазарджик, Стара Загора, Велико Търново и Варна ще преминат през обучение по пътна безопасност. Целта на инициативата "Аз ще бъда отговорен шофьор" е да формира отговорно отношение на младежите, като участници в движението и като бъдещи водачи на моторни превозни средства. "Аз ще бъда отговорен..
В ректората на Софийския университет „Св. Климент Охридски“ днес бе подписано споразумение за сътрудничество между университета и Българското национално радио. Обществените институции не могат да работят в изолация и трябва да си помагат по пътя напред, защото всички работим в полза на обществото. Това подчерта по време на подписването на..
София да заеме мястото си на лидер в разговора за подобряване на качеството на въздуха и в него да се включат представители на научно-изследователската общност, но и обикновените граждани, които могат да допринесат за общинските политики. За това се обяви столичният кмет Васил Терзиев по време на откриването на научната конференция “ Предизвикателства..
Първата успешна операция за тази година бе извършена от екипите на проф. Маринчо Георгиев и проф. Красимир Янев от Клиниката по урология на Александровска болница . Благодарение на успешната трансплантация 31-годишна жена от Плевенска област получи втори шанс за живот . Неи н донор стана 54-годишният ѝ баща , като и двамата са в отлично..
Марката „Български държавен стандарт“ (БДС) гарантира единствено и само производството на кисело мляко или бяло саламурено сирене на територията на България. Суровината обаче, дали под формата на фуража, с който се хранят животните или млякото, от което се произвежда готовия продукт, доста често е внос от чужбина. Това коментира Симеон..