„Когато сме в движението по пътищата, нищо не може да се измени. Важно е нашето лично поведение и да бъдем там. В момента, в който отклоним своето внимание и започнем да се занимаваме с други неща – катастрофата е готова“, добави Кесяков.
Според него проявяваме голяма толерантност спрямо „дребните“ нарушения, но такива реално няма.
„Няма дребни нарушения. Когато се натрупат две-три дребни нарушения и на единия, и на другия участник, много често прерастват в тежко пътно транспортно произшествие. Освен това, когато човек свикне с дребните нарушения, той смята, че това е нормално и е неподготвен, ако се появи някаква ситуация. Няма за къде да бързаме в движението“, добави експертът по пътна безопасност.
Той допълни, че според статистиката на Агенцията по безопасност, около 15 000 водачи всеки ден шофират след употреба на алкохол.
„Аз считам, че мерките, които се обсъждат в момента, са наказателни, но трябва да има и възпитателни. Основното на пътя е да пазим свободата си, но и да пазим своето тяло. Дребните нарушения и превишението на скоростта въобще не са за подценяване“, каза Алекси Кесяков.
По думите му невежеството не може да се пребори само с глоби и наказания. Необходими са обучение и възпитание, което тръгва от семейството, училището и курсовете за подготовка на водачите.
Подробности можете да чуете в звуковия файл.
В последната седмица на март във "Форум" събитията, новините и тенденциите ще коментират политолозите Марая Цветкова и Теодор Славев . Водещ на разговора е Лъчезар Христов. На 24 март те се спряха на следните теми: Турбуленции в парламента, пренареждането на политическите сили . Напрежението се покачва. "Възраждане" внася вот..
Жителите на Париж гласуват на референдум дали 500 улици в града да бъдат озеленени и превърнати в пешеходни зони. 218 секции в Париж очакват избирателите за днешния референдум. Парижаните трябва да решат дали улици на по-малко от 300 метра от дома им да бъдат озеленени и превърнати в пешеходни зони. Идеята е на кмета на Париж г-жа Ан Идалго. Три..
Протест след протест. Години наред. Причината – състоянието на жп надлеза в сърцето на село Гара Елин Пелин . Разбити фуги и отточни решетки, пропаднали шахти, нарушено състояние на асфалтната повърхност – според протестиращи това са част от очевидните проблеми на мостовото съоръжение. Работата на жп надлеза обаче е от ключово значение ...
В края на март от Сдружение “Възможности без граници” провеждат специална градска разходка с екскурзовод, посветена на по-малко известни, но забележителни български жени, които са оказали значително влияние върху обществото. Тази разходка е посветена на жените и на приноса им в обществото. “Самата разходка е част от проекта Her story, в който..
Националната галерия посреща 10 години от две почти едновременно настъпили събития - обединяването на Националния музей на българското изобразително изкуство и Националната галерия за чуждестранно изкуство в една институция и построяването на „Квадрат 500“.“Преди да се построи тази сграда, с всички проблеми, които са съпровождали този проект,..
Граждани и предприемачи в Копривщица инициират от 17:00 ч. среща с кмета на Мария Тороманова и други представители на местната администрация, за да се обсъдят теми, въпроси и проблеми, от които зависи животът и функционирането на много от дейностите в общината. Сред набелязаните за обсъждане точки е състоянието и ремонта на ВиК мрежата в града..
Въвеждането на еврото няма да промени лихвените проценти по съществуващите кредити. Това става ясно от публикация на Асоциацията на банките в България (АББ). От организацията уточняват, че когато лихвата по заема е фиксирана, тя ще бъде същата и не по-висока от тази преди датата на въвеждане на еврото. Ако договореният лихвен процент по..