"Визията на Clean Cities Campaign, кампанията за чисти градове, в която "За Земята" членува и партнира е, че трябва да се стремим към електрическа мобилност, за да говорим за чиста мобилност. Целите, които си поставяме за това, са това да се случи максимално бързо до 2030 година", отбеляза Раева.
По думите й София участва в не малко проекти за климатична неутралност, макар повече да се говори за проблеми с въздуха и водата, но не и за променящия се климат и как ние трябва да се адаптираме към него. Докладът "Благодарим за споделянето" на Clean Cities Campaign подрежда изследваните градове по 4 критерия:
Раева посочи, че в класацията сме по средата, а Копенхаген е лидер. Добрата новина, според думите й е, че до хоризонта от 2030 година има време, през което политиките трябва да се заложат и те да са смели и амбициозни. Най-добрият показател, с който София се класира е споделените електрически автобуси, но е необходимо да бъдат привличани повече хора към използването на градски транспорт.
"Досега не е имало схема, която да е управлявана от общината за споделени велосипеди и електрически велосипеди. Такива поръчки имаше на няколко пъти, но поради една или друга причина процедурите бяха прекъсвани. За да бъде успешна тази система определено трябва да се развива и велосипедната инфраструктура не само с велосипедни алеи, но и тяхната поддръжка, изграждане на още стоянки и паркинги за велосипеди, които да са защитени", каза Раева и допълни, че също така трябва хората да бъдат привличани към този вид транспорт с обучения и кампании.
Повече подробности можете да чуете в звуковия файл.
В коментарното предаване на БНР-Радио София "Форум" продължава темата за изборите. Възможно ли е да бъдат касирани изборите – ЦИК изпраща в прокуратурата записите от броенето в седем избирателни секции . Да си русофил и патриот не е печеливша теза - заща това е така? За разделението в ДПС - няма добро ДПС нито това на Делян Пеевски, нито..
Първата карта с адаптиран маршрут за хора в инвалидни колички вече е факт. Тя ще бъде представена по време на събитието „София и за мен“ на 7 ноември. Повече по темата разказа Гергана Дойчинова от Фондация "Ела и ти“, които са организатори на инициативата. Идеята е, чрез тази карта и хората в инвалидни колички да могат самостоятелно..
600 ученици в 11-и и 12-и клас в София, Пловдив, Пазарджик, Стара Загора, Велико Търново и Варна ще преминат през обучение по пътна безопасност. Целта на инициативата "Аз ще бъда отговорен шофьор" е да формира отговорно отношение на младежите, като участници в движението и като бъдещи водачи на моторни превозни средства. "Аз ще бъда отговорен..
В ректората на Софийския университет „Св. Климент Охридски“ днес бе подписано споразумение за сътрудничество между университета и Българското национално радио. Обществените институции не могат да работят в изолация и трябва да си помагат по пътя напред, защото всички работим в полза на обществото. Това подчерта по време на подписването на..
София да заеме мястото си на лидер в разговора за подобряване на качеството на въздуха и в него да се включат представители на научно-изследователската общност, но и обикновените граждани, които могат да допринесат за общинските политики. За това се обяви столичният кмет Васил Терзиев по време на откриването на научната конференция “ Предизвикателства..
Първата успешна операция за тази година бе извършена от екипите на проф. Маринчо Георгиев и проф. Красимир Янев от Клиниката по урология на Александровска болница . Благодарение на успешната трансплантация 31-годишна жена от Плевенска област получи втори шанс за живот . Неи н донор стана 54-годишният ѝ баща , като и двамата са в отлично..
Марката „Български държавен стандарт“ (БДС) гарантира единствено и само производството на кисело мляко или бяло саламурено сирене на територията на България. Суровината обаче, дали под формата на фуража, с който се хранят животните или млякото, от което се произвежда готовия продукт, доста често е внос от чужбина. Това коментира Симеон..