Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Как културните и творчески индустрии произвеждат едно по-добро общество

За големите идеи на културата и за отговорния бизнес, който ги осмисля – със Самуил Петков от агенция Noble Graphics и Елисавета Якимова от списание "Мениджър"

Самуил Петков
Снимка: Даниел Ненчев

Когато чуят думата "реклама", някои вероятно все още си представят телевизионен клип или билборд, който просто се опитва да промотира наглед съвсем тривиален продукт. Например прах за пране, модна дреха, напитка.

Подобна представа обаче няма как да бъде по-далеч от световните тенденции в рекламата и творческите индустрии, чрез които се създава огромна стойност отвъд елементарната промоция. И по-важното – стойност не само за конкретен бизнес, а за цялото общество.

За интригуващ разговор относно въпросните тенденции гост в "Късното шоу" по Радио София беше Самуил Петков от креативна агенция Noble Graphics. Той е първият български лектор на престижния международен фестивал на творческите индустрии в Кан и разказа както за този си опит, така и за фестивала като цяло.
   
"Голямата мисия на този фестивал е да се докаже, че чрез творчество и креативност може да се достига до много по-голяма бизнес ефективност. Която пък води до промяна в живота на хората", изтъкна Самуил Петков. 

Той подчерта също така, че големите агенции в световен мащаб са организации, които работят за преодоляването на обществените неравенства и стереотипи, както и за решаването на проблемите пред човека и човечеството. "Защото зад всеки бизнес проблем стои човешки такъв", посочи още Петков и допълни: "Трябва да използваме силата на марките, с които работим, за да даваме малко повече въздух на хората и да се чувстват добре".

От разговора със Самуил Петков ще разберете още:
  • Какви интересни кампании предложи фестивалът в Кан тази година?
  • От кои примери за отговорни комуникационни кампании можем да се учим?
Чуйте го тук:



Елисавета Якимова
Във втората част на "Късното шоу" темата за взаимодействието на креативност, бизнес и общество получи своето продължение и допълнение, а събеседник в нея беше заместник главният редактор на списание "Мениджър" Елисавета Якимова

"Икономиката и културата са една дихотомия, в която би трябвало да има партньорство и кохезия, за да се случват някакви обществени процеси. Там, където процесите са се случвали непрекъснато във времето, има работещи механизми. Независимо дали са държавни, или инициатива на творци или хора от бизнеса", обърна внимание тя.

Посока на разговора даде и броят на списанието, посветен на културните посланици на България. Той съдържа интервюта със знакови личности на съвременната българска култура. "Тези хора ни обединяват. Това са лидерите, които могат да съшият и претворят разкъсаната обществена тъкан", обобщи Елисавета Якимова. Тя сподели и любопитни подробности за дейността и каузите на списание "Мениджър", което отбелязва своята 25-та годишнина.  

Слушайте целия разговор с нея тук:

По публикацията работи: Виктор Чулев

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ
Стефан Богориди

Историята оживява - Родът Богориди: Атанас, Стефан и Йоанис Богориди

Историята на рода Богориди. Кой е нейният родоначалник? Кой е Атанас Богориди? Арх. Ивелин Любенов, генеалог, разказва: Началото е с няколко спекулации около възможната етимология на името "Богориди". Стефан участва в експедиционния корпус в Египет срещу френския корпус. Получава титлата "княз" и е управител на о-в Самос. Той дарява своя къща в..

публикувано на 15.03.25 в 16:00

Софийски разкази - квартал Оборище

Радиоразходка из квартал Оборище, разположен около Докторския паметник. Разказваме за красиви къщи и важни личности, които са обитавали един от най-известните софийски квартали: Кога е построен един от първите софийски паметници, Докторският паметник и каква е била градината, в която е построен? Какво е имало на мястото на Северното крило на СУ и къде..

публикувано на 15.03.25 в 15:00
Невена и Шарлето

Адресите на любовта – Невена Коканова и Любомир Шарланджиев

Режисьорът реагирал сдържано на  увлечението ѝ по Раде Маркович, но ѝ казвал „Ако ме напуснеш, ще умра!” „Обичам те, но него го обожавам. Не мога да го зарежа и да тръгна с теб, защото много ще го нараня“, споделя в интервю Раде Маркович с какви  думи Невена Коканова се сбогува с него, за да остане при мъжа си, режисьора Любомир..

публикувано на 15.03.25 в 14:00

Дали познаваме човешкия мозък?

Д-р Георги Георгиев , зам. председател на УС на Асоциация за инсулт и афазѝя ни гостува по повод „Седмица на информираност за мозъка“ (10-16.3) и съпътстващата я изложба „Човешкият мозък“ (14-23.3): "Често забравяме, че трябва да полагаме грижи за мозъка си, освен за тялото си. Трябва да сме добре хидратирани и да не изпадаме в прекален глад. Но и да..

публикувано на 15.03.25 в 11:50
Васил Анастасов

На игра в музея

TreasureUP е интерактивна платформа, която превръща музеите в забавно и ангажиращо преживяване чрез персонализирани мисии, добавена реалност и игровизирани награди. Слушаме създателя ѝ Васил Анастасов : "Това е нашият опит да игровизираме музеите. Нещо като допълнителен гид за определени артефакти. Ако потребителите към края се представят..

публикувано на 15.03.25 в 10:51
Живко Джамяров

Стратегия как искаме да живеем

Бестселърът на американският лекар д-р Кейси Мийнс, който прекара над 30 седмици в класацията на „Ню Йорк Таймс“, „Добрата енергия“ –  представен ни от Живко Джамяров, създател на български бранд за биосуперхрани и посланик на книгата и здравословния начин на живот: "За идеите в книгата не се говори много. Масово се сблъскваме със заболявания,..

публикувано на 15.03.25 в 10:07

"Форум", 14.03.25: Младите в социалните мрежи - "геройства" и разстройства

На финала на работната седмица коментаторите на "Форум" не повтаряха въпроси и отговори, не обобщаваха изминалите дни, а анализираха процесите и тенденциите по следните теми: Съдебната реформа – дългогодишна "дъвка". С нея трябва да се заемат специалисти, а не от политически клакьори. Дигиталните навици на младите хора у нас. Комуникации..

публикувано на 14.03.25 в 18:20