Авторски текстове на обичания актьор Филип Трифонов (1947-2021) излизат в книга, под заглавие „И един ден, когато стана писател…”То е свързано с посвещение върху тетрадка, която Филип Трифонов получава като подарък в детските си години и го съпътства през целия му живот.
Слабостта му към писането с молив, писалка, на пишеща машина и на компютър се материализира в обемен архив, който ще допълни трудно поддаващите се на описание образ, характер и душевност на актьора, за когото всички единодушно са убедени – за него няма рамки, за него е чужда звездоманията, фалша и посредствеността.
В книгата са включени автобиографични, литературни и театрални текстове, художествени фрагменти, бележки от реалния живот с живи картини, рецепти и кръстословици от естествения дневник на актьора, скиора, боксьора, шофьора, професора, психолога и педагога – класика на българското кино Филип Трифонов, писан между 16-ата и 73-ата му година.
„Целият живот на Филип Трифонов бе свързан не само с интерпретацията на произведения и тази книга по най-чудесен начин действително държи пулса на това лично творчество и през призмата на чувството за хумор, и на рефлексите
към неговата професия – разказа пред БНР-Радио София Николай Гундеров – драматург, режисьор, артист и основен консултант на книгата, съосновател на естествения театър „Trifonoff & Gunderov“. – Въпреки че носят една интровертна структура, тези мемоари са екстровертни, отворени към обществото. За читателите ще бъде много интересно да се запознаят с тези текстове – един голям калейдоскоп от събития, срещи и пътувания. За мен това е книгата на универсален творец. Пчелите на неговия кошер са летели на много поляни и са донесли различни вкусове.“
По думите на Гундеров, Филип Трифонов е бил „прекрасна и естествена личност, без хранителни добавки“, фин и елегантен човек – нещо, което най-ярко личи в творчеството му, блестящ писател с усет към детайлите.
Чуйте разговора на Елисавета Белеганска.
"Душата ми е стон" е темата на поредната беседа на Бохемска София с герои Яворов и Лора: Става дума за последната им вечер заедно - 29 ноември 1913. Какъв е поводът за приятелската сбирка, на която семейство Яворови пристигат първи и какво се случва в тази фатална вечер след поредната сцена на ревност - в звуковия файл.
Валентина Петкова разказва за гостуванията си при Емил Димитров и съпругата му Мариета Гьошева в къщата им в Княжево. За „опитомяването“ на режисьора Николай Волев от половинката му Доротея и аристократичния им дом на ул. Кракра. За скромното битие на Светослав Лучников и жена му Стефка, побрали споделения си живот в стая и кухня на ул. Янтра. За..
Записите са от Националната научна конференция “С перо и меч за свобода и независимост”, която се организира от Дирекция на музеите в град Копривщица, Институт за исторически изследвания при Българска академия на науките и Софийски университет “Св. Климент Охридски”: Започваме с професор Вера Бонева от Унибит и нейните тези, свързани с..
„О(б)твързан“ – премиера в Театър Възраждане – Тери Фишър, режисьор на спектакъла и част от трупата на театъра: "Изключително умна комедия с много прости средства. За героя не е лесно, той е над нещата, колебанията му го спират. Предизвикателство е да не се плузгаш по повърхността. Опитали сме се да уцелим театралния език, съчетание на танц и текст,..
Покана за София дръм фест от Боян „Бонзи“ Георгиев – барабанист и организатор на фестивала: "Това е единственото ежегодно барабанно събитие. Барабанния ни уъркшоп се казва клиника - пет различни за един ден. Пръв ще е един 16-годишен бъдещ Дейв Уекъл. Всеки, който е бил на барабанна клиника знае, че се води разговор между свирещия и публиката,..
Развитие на креативността при децата и важността на безопасните играчки - говорим по темата с Жени Илиева, предприемач и създател на безопасни детски играчки: "Безопасна е играчка от безопасен материал, да е рециклируем и да не замърсява средата. Пластмасовите играчки са сред първите замърсители на околната среда. Играчката не е просто забавление,..
Цвета Балийска ни представя Фестивала на авторския театър: "Проведохме три дискусии с творци от полето - всеки творец го прави по свой начин и нямаме нужда от дефиниции що е това фестивал на авторски театър. Има разграничение между драматургичен и авторски театър. Разликата е в процеса на създаване - при авторския, процесът на създаване е по време на..