Повод да си спомним за Иван Андонов (1934-2011) можем да намерим не само в киносалоните като режисьор (игралните „Опасен чар“, „Вчера“, „Дами канят“, „Адио, Рио“ и др., както и анимационни) или актьор („На малкия остров“, „Отклонение“ и „Иван Кондарев“), но и в галериите за изобразително изкуство.
Поредната възможност е в галерия „Арте“, където до 3 април е подредена седмата самостоятелна изложба на Андонов.
В експозицията са включени близо 20 от маслените картини на Иван Андонов - от голямоформатни до кавалетни, от ранни пейзажи до поетични абстрактни платна, създадени след 2000 г.
„В киното присъствието му е толкова ярко, създал е толкова забележителни неща, че творчеството му като художник остава в сянка, но това е незаслужено.Самият Иван Андонов е намирал в изобразителното изкуство спасителен бряг“, каза за него пред Радио София проф. Станислав Памукчиев (►) . Той цитира интервю, в което Андонов признава: „Заспивам и сънувам живопис. Събуждам се и мисля за картини.“ Явно е бягат от шумотевицата и суетата, съзерцавал е, вглъбявал се е с четката и платното – „там където са се чували само звуците на боите, на цветовете“.
По думите на Памукчиев, живописта остава най-съкровеното, интимно място за Андонов. Сравнително късно му се услажда да прави изложба, да се преживява като художник. Сега набира сила цялото му творчество, днес можем да разберем наистина колкото талантлив човек е. Може би най изразеното е изключителен колорист. А това е дарба.
Тази свръхчувствителност към колорита най-накрая го изведе в чиста абстракция - там, където цветовете говорят сами себе си.
Самата живопис става сюжет и тема на късните му неща. Стилът му от реалистичен се развива към абстрактен.
Чуйте разговора на Гергана Пейкова.София възстановява своя 43% дял в националната икономика, сочат последните данни за брутния вътрешен продукт на областно ниво. От тях става ясно, че е налице нормализиране след различните аномалии в енергетиката, селското стопанство и туризма през предходните години. Регионалните неравенства обаче остават големи. Най-голямата регионална икономика..
Националната галерия отново отваря вратите на лабораторията по консервация и реставрация за ценителите на изкуството. Те ще имат възможността да надникнат "зад кулисите" на музея, да видят как се подготвят за експониране произведения на изкуството. Реставратор ще ги запознае с принципите и етиката на съвременната реставрация, както и с..
Успешно приключи проектът "Градска памет: Традиция и Графити", реализиран по Програма "Активни читалища" на Столичната община. Това е поредната инициатива, в която си партнират 2 софийски читалища – НЧ "Иван Вазов – 2014", което е в кв. кв. "Левски В" и НЧ "Васил Левски 1928", което е в "Сухата река". "Това - на фасадата на..
Документалният филм „Скрити белези” на режисьора Георги Тошев и оператора Борис Пинтев е сред селектираните филми за участие във фестивала Master of Art. Лентата разказва за най-успешното българско участие на Биеналето на изкуствата във Венеция. Комисарят на българското участие д-р Надежда Джакова е своеобразен гид на режисьора Георги Тошев..
Платформата за четящи и знаещи деца "Книговище" започна междуучилищното състезание по медийна грамотност "Всезнайко" на тема "Четеш ли между редовете". Това е второто издание на междуучилищната надпревара след успешното състезание на тема "Европейски съюз" през 2024-та в София. За да може повече деца да се включат, състезанието тази..
Състоянието на асансьорите в София провокира столичани да изпращат десетки сигнали месечно до контролния орган. Това каза в ефира на Радио София Григор Къшов - главен директор на Главна дирекция „Инспекция за държавен технически надзор“ към Държавната агенция по метрологичен и технически надзор. “Асансьорите са опасни, затова са наречени съоръжения..
Най новата книга "Васил Левски: най-добрият ни българин" на проф. Пламен Павлов събира 15 истории за българския Апостол на свободата, за неговите съмишленици, за идеите му и наследството, което оставя. Известният историк, публицист и преподавател вече има 2 книги, посветени на Левски. В тази са отразени редица важни и спорни..