Корупцията в България не е просто икономически фактор, нито само криминогенен, нито само проблем на управлението. Тя е заплаха за националната сигурност.
За българите допълнението към списъка по закона „Магнитски“ не е изненада. Изненада е, че паднахме толкова ниско, че се налага други да ни казват нещо, което ние прекрасно знаем, но не вземаме мерки.
Това коментира пред Радио София пиар експертът и бивш депутат Арман Бабикян.
Той изтъкна, че у нас има огромна маса от хора, които са работещи бедни или безработни. За тях животът поскъпва непрекъснато. Но „има и една малка шайка от хора, които забогатяха на гърба на държавата на обществените поръчки. На близостта им с властта“.
По думите на Бабикян, очакването на нашите съюзници - а и на голяма част от българския народ - е, че по корупционните случаи ще можем да работим сами. Тоест - българската прокуратура да заработи. Но без правосъдна реформа тази работа няма да стане.
„Хората наистина стават по-бедни – допълни експертът. - Бизнесът се обезсърчава, защото продължава да вижда как печелят тези, които дават рушвети, а не тези, които са по-работливи и по-талантливи. Всеки бизнес може да бъде ударен с тази бухалка.
Това съсипва обществения морал. Борбата с корупцията ще има и икономически измерения.“
Бабикян дебело подчерта, че може би има хора, които се влияят и от такива новини (за санкциите по „Магнитски“), но за повечето избиратели от значение е „собственият интерес, възпитанието на собствените им деца, успехът им живота, дори успехът на собствения им джоб, перспективите им за развитие… - това е нещото, което трябва да им повлияе по време на предстоящите избори“.
„От „Ние идваме“ няма как да не сме радостни от консолидацията на политически формации, които въпреки общите си цели и идеи, стояха разделени. Няма как да не приветстваме този ход. Доколко е успешен и доколко е целенасочено и разумно проведен - още не мога да кажа. Но в края на краищата може би пътят е намерен“, коментира още Арман Бабикян.
"Душата ми е стон" е темата на поредната беседа на Бохемска София с герои Яворов и Лора: Става дума за последната им вечер заедно - 29 ноември 1913. Какъв е поводът за приятелската сбирка, на която семейство Яворови пристигат първи и какво се случва в тази фатална вечер след поредната сцена на ревност - в звуковия файл.
Валентина Петкова разказва за гостуванията си при Емил Димитров и съпругата му Мариета Гьошева в къщата им в Княжево. За „опитомяването“ на режисьора Николай Волев от половинката му Доротея и аристократичния им дом на ул. Кракра. За скромното битие на Светослав Лучников и жена му Стефка, побрали споделения си живот в стая и кухня на ул. Янтра. За..
Записите са от Националната научна конференция “С перо и меч за свобода и независимост”, която се организира от Дирекция на музеите в град Копривщица, Институт за исторически изследвания при Българска академия на науките и Софийски университет “Св. Климент Охридски”: Започваме с професор Вера Бонева от Унибит и нейните тези, свързани с..
„О(б)твързан“ – премиера в Театър Възраждане – Тери Фишър, режисьор на спектакъла и част от трупата на театъра: "Изключително умна комедия с много прости средства. За героя не е лесно, той е над нещата, колебанията му го спират. Предизвикателство е да не се плузгаш по повърхността. Опитали сме се да уцелим театралния език, съчетание на танц и текст,..
Покана за София дръм фест от Боян „Бонзи“ Георгиев – барабанист и организатор на фестивала: "Това е единственото ежегодно барабанно събитие. Барабанния ни уъркшоп се казва клиника - пет различни за един ден. Пръв ще е един 16-годишен бъдещ Дейв Уекъл. Всеки, който е бил на барабанна клиника знае, че се води разговор между свирещия и публиката,..
Развитие на креативността при децата и важността на безопасните играчки - говорим по темата с Жени Илиева, предприемач и създател на безопасни детски играчки: "Безопасна е играчка от безопасен материал, да е рециклируем и да не замърсява средата. Пластмасовите играчки са сред първите замърсители на околната среда. Играчката не е просто забавление,..
Цвета Балийска ни представя Фестивала на авторския театър: "Проведохме три дискусии с творци от полето - всеки творец го прави по свой начин и нямаме нужда от дефиниции що е това фестивал на авторски театър. Има разграничение между драматургичен и авторски театър. Разликата е в процеса на създаване - при авторския, процесът на създаване е по време на..