Искра Милкова, креативен директор на конкурса и вокален педагог на Х Factor - България, и Борис Самаринов, секретар на читалището разказаха подробности в ефира на Радио София.
"Въпросът, който стоеше преди да създам конкурса беше как да научим младите таланти, нашите бъдещи артисти и изпълнители на критериите, които шоубизнесът и музикалният пазар имат към тях. През по-голямата част от тяхното развитие мястото им за изява са само читалищни сцени и конкурси, но те са по-концертен тип сцени. Докато след това, като артисти и изпълнители те трябва да бъдат по клубове, в различен тип атмосфера. В школите, като тази която аз имам повечето педагози преподават вокално майсторство, но да си добър артист е синтез от много качества", коментира Милкова.
Самаринов отбеляза, че хората, които се занимават с музика нямат достатъчно поле за изява, не се организират достатъчно мероприятия и концерти, а по думите му "изкуството в училища е изтикано някаде в ъгъла".
"Форматът е нещо много бляскаво и за да можеш да си успешен трябва да си натрупал достатъчно опит", допълни той.
"Във фейсбук страницата публикуваме всички, които са подали заявка. Те имат право да си споделят записа и ние да им го популяризираме чрез този канал, където техни близки го лайкват, но това не влияе на тези, които ще продължат. Това е възможност просто да се изявят, но ще има обаче награда на публиката", каза Милкова.
Официално кандидатите са 15 във всяка възрастова група, но с времето ще бъдат увеличени до 18, тъй като до момента кандидатурите са били над 140 от цялата страна. Част от журито са Михаела Филева и Етиен Леви, както и много известни музикални педагози.
Конкурсът е насочен към деца и юноши от 5 до 18 години и е безплатен. Той е отворен и за деца от Украйна, а в това издание срокът е бил от 15 декември 2022 г. до 15 януари 2023 г. Първото издание на NEXT ARTISTS ще се състои на 11 и 12 февруари 2023 г., като входът е безплатен.
Повече подробности можете да чуете в звуковия файл.
"Душата ми е стон" е темата на поредната беседа на Бохемска София с герои Яворов и Лора: Става дума за последната им вечер заедно - 29 ноември 1913. Какъв е поводът за приятелската сбирка, на която семейство Яворови пристигат първи и какво се случва в тази фатална вечер след поредната сцена на ревност - в звуковия файл.
Валентина Петкова разказва за гостуванията си при Емил Димитров и съпругата му Мариета Гьошева в къщата им в Княжево. За „опитомяването“ на режисьора Николай Волев от половинката му Доротея и аристократичния им дом на ул. Кракра. За скромното битие на Светослав Лучников и жена му Стефка, побрали споделения си живот в стая и кухня на ул. Янтра. За..
Записите са от Националната научна конференция “С перо и меч за свобода и независимост”, която се организира от Дирекция на музеите в град Копривщица, Институт за исторически изследвания при Българска академия на науките и Софийски университет “Св. Климент Охридски”: Започваме с професор Вера Бонева от Унибит и нейните тези, свързани с..
„О(б)твързан“ – премиера в Театър Възраждане – Тери Фишър, режисьор на спектакъла и част от трупата на театъра: "Изключително умна комедия с много прости средства. За героя не е лесно, той е над нещата, колебанията му го спират. Предизвикателство е да не се плузгаш по повърхността. Опитали сме се да уцелим театралния език, съчетание на танц и текст,..
Покана за София дръм фест от Боян „Бонзи“ Георгиев – барабанист и организатор на фестивала: "Това е единственото ежегодно барабанно събитие. Барабанния ни уъркшоп се казва клиника - пет различни за един ден. Пръв ще е един 16-годишен бъдещ Дейв Уекъл. Всеки, който е бил на барабанна клиника знае, че се води разговор между свирещия и публиката,..
Развитие на креативността при децата и важността на безопасните играчки - говорим по темата с Жени Илиева, предприемач и създател на безопасни детски играчки: "Безопасна е играчка от безопасен материал, да е рециклируем и да не замърсява средата. Пластмасовите играчки са сред първите замърсители на околната среда. Играчката не е просто забавление,..
Цвета Балийска ни представя Фестивала на авторския театър: "Проведохме три дискусии с творци от полето - всеки творец го прави по свой начин и нямаме нужда от дефиниции що е това фестивал на авторски театър. Има разграничение между драматургичен и авторски театър. Разликата е в процеса на създаване - при авторския, процесът на създаване е по време на..