След като през лятото ДБ поиска отлагане на гласуването за допълнително прецизиране на текстовете, председателят на Столичния общински съвет (СОС) Георги Георгиев инициира работна група за намиране на консенсус по един от най-наболелите екологични въпроси на столицата – ограничаване на най-замърсяващите коли от първи и втори екологичен клас. В първа категория попадат автомобили на дизелово гориво на 20 години и на бензин над 30 години. По темата пред Радио София говори Георги Георгиев, председател на СОС.
Той уточни, че поради забавянето на приемането на екологичната мярка, тя ще започне да действа от следващата година. Мярката е непопулярна, но е изключително важна, защото пряко ще подобри качеството на въздуха. Тя е европейска и се използва във всички големи градове в Европа и е плод на усилена работа между еколози и специалисти, както и на професори от няколко университета.
Георгиев отбеляза, че забраната за замърсяващи автомобили няма да е целогодишна, а ще важи само за най-тежкия период през зимните месеци и ще обхваща само широкия център на София, а не целия град. Стикерите за екологичната категория на автомобила ще бъдат определящи за това той в каква категория попада, а следенето ще се извършва с трафик камери.
"Да, мярката е непопулярна но в крайна сметка много по-важно е здравето на хората и ние няма да правим компромис за това в името както на нечие удобство на проверяващ на технически преглед, така и в името на политически рейтинг или сметки. Затова се надявам колегите от ДБ наистина да устоят и в крайна сметка този много важен компромис, който постигнахме с взаимни отстъпки да бъде защитен в Общинския съвет", заяви Георгиев.
По думите му живущите в съответните зони няма да бъдат ограничени и рестрикциите няма да важат за тях. Относно използването на твърди горива за отопление се предвиждат ограничения, които касаят девет района в София, в които има изграден достъп до "Топлофикация" или газопреносната мрежа, като половината от наредбата касае ограничението на отопление на твърдо гориво.
Повече подробности можете да чуете в звуковия файл.
Предаването "Радиокафе“ е посветено на третото издание на Академия за иновации в агробизнеса. Вихрен Митев има докторска степен по Философска антропология и от 2018 г. е основател и директор на фондация “Екологичен манифест – МанЕко“. От 2019 г. Вихрен Митев е възпитаник на U.S. Department of State Professional Fellows Program, има опит в..
Програма за дигитална трансформация на производители от агро-хранителния сектор и улесняване на сътрудничеството по веригата на стойността ще бъде представен през втория ден от третото издание на Академия "Иновации в агробизнеса". “Основната ни цел, като мисия в работата ни, е да подпомогнем устойчивостта, кръговата икономика, внедряването на нови..
Жители на пернишкия квартал "Хумни дол" протестираха пред общината, заради превърнат в гето недостроен жилищен блок. В него са се самонастанили роми, които палят огньове в сградата, хвърлят камъни по хората, нарушават обществения ред и застрашават сигурността на гражданите. Местните жители заявиха, че са подложени на денонощен терор от..
Биоземеделието е дефинирано в закон. В тази област има много строг контрол у нас и в Европейския съюз. То възниква в отговор на индустриалното земеделие, но има съществени разлики – в обработката, в отношението към живия свят, (не)използването пестициди и други препарати. Това обясни пред БНР-Радио София Любомир Ноков . Той е един от..
Преди началото на утрешното заседание на парламента КНСБ ще проведе протестна акция до сградата на Народното събрание под надслов: "Искаме видимо увеличение на заплатите с Бюджет 2025". Синдикалистите искат да се осигурят допълнителни близо 250 милиона лева за увеличение на заплатите в редица структури, сред които НОИ, Агенциите по заетостта..
През тази седмица в София започват обработки срещу кърлежи, комари и гризачи на обществените тревни площи. Графикът, публикуван на страницата на Столичната община, предвижда днес да бъдат обработени районите “Искър” и “Сердика”. Вече са обработени районите “Подуяне”, “Оборище”, “Средец”, “Изгрев” и “Студентски”. Ще бъдат извършвани обработки в..
Няколко години след Варна, където карго велосипеди влязоха в употреба чрез европейски проект , софиянци вече също могат да ползват услуги на товарни колела. Идеята е от лятото на 2024-та, но практически компанията действа в София от ноември, разказа пред БНР-Радио София предприемачът Кристиян Петров . "Започнахме в периода след..