"Думите са тези, които ме изричат и те в някакъв смисъл ме създават – така че не мога да кажа кое ме тласна към написването на книгата, не мога да го назова, но мога да кажа, разбира се, че пред мен винаги е стояло непонятното", както се чува в откъса от книгата в началото на интервюто.
Според Валентин Калинов опитът за изкуството и опитът за литературата, може би е това да се опитаме да въобразим нещо, което базисно не се дава да бъде въобразено.
"Човек пише обживявайки и живеейки езика, търсейки бродове в езика към себе си и към другите хора около себе си. В интервюто Валентин Калинов задава въпроса "Дали изобщо пишем за познатото и дали пишейки нашата цел е да превърнем най-познатото в най-непознато?" Освен това, той допуска, че най-непознатото може да се превърне в най-познато, според него това е опитът, в който литературата ни среща с реалности, които са изключително чужди на човека, неоргинерни, понякога епатажни реалности, но които обаче чрез силата на литературата могат да бъдат приближени до нас.
Лицата в книгата
"Присъствията са празнотата на лице"
Според писателя всичко може да загатва за присъствието на другия. "Пустият остатък от лицето, е когато лицето присъства без да бъде лице, без да има формата на лице, но когато то се усеща, когато усещаш че то те гледа – без да има кой да те гледа. Това е едно присъствие – то със сигурност е персонаж и в главите".
17 ноември е ден на философията, според Валентин Калинов погледът на съвременния човек е насочен към самия себе си "той е изключително прикован в собствения си образ". Връзката на човек с "мен и мен самия" винаги е проблематична и в този смисъл човек има нужда от философията.
Повече подробности можете да чуете в звуковия файл.
Павел Балев безспорно е един от най-успелите български диригенти зад граница. Реномето му в Европа е впечатляващо високо. Това се дължи на задълбочените му познания, прекрасното познаване на репертоара, детайлната подготовка за всеки ангажимент и изключителната му работа с оркестъра. И на интересните и често необичайни програми, които конструира..
Краят на сладкарница “Цар Освободител” е по-тривиален от очакваното: На 8 септември 1945 във в-к Отечествен фронт се говори за сладкарницата като сборно място на другарите Тодор Павлов и подобни за "народно въстание" на сутринта на 9 септември. Пак там са се продавали билети за джазова вечер. В последствие в 1946, друг вестник говори за..
Светлана Мухова и новата ѝ книга "Извори за миналото на Копривщица от османските архиви": "Църквата е построена във времето, когато е създаден регистъра на мъжкото население. Над 10 годишните деца работят, около 60% от мъжете работят извън родното си място, дори 12 годишни деца работят с предприемчивите си родители в европейска Турция, Гърция. Описът..
Цигуларите виртуози Дина Шнайдерман и Емил Камиларов, на които цяла България се възхищава, се запознават на младежки фестивал в Берлин, където са конкуренти за първата награда - той от името на България, а тя от СССР. Дина я спечелва, а Емил се влюбва. И я чака цели 8 години, защото бъдещата му съпруга е малолетна и все още ученичка...
С „Маргаритка“ на мач. 11-14 април: футболни фенове от различни агитки се обединяват в името на децата. Събитието ни го представя Йордан Жечев: "Инициативата е да предаден любовта си към отбора. "Маргаритка" е социален проект - децата да имат достъп до качествено възпитание. Обиколихме фенклубовете на 16-те отбора в Първа лига. Стиснахме си ръцете за..
"Великден в града" – започва великденски базар в Градската градина. Подробностите от Теодора Бреме, организатор: "Постарали сме се нашите посетители да се потопят в празничното настроение. Днес сме подготвили кори с яйца за малките, а утре ще правим венци. Продължаваме до Велики понеделник. Всеки ден има програма с кулинарни изненади и ателиета за..
Историческа възстановка на живи картини от Априлското въстание в Северния парк с доц.д-р инж. Георги Маринов: "За съжаление малко е лошо времето, но това не ни пречи. Участниците са облечени и чакаме общината да реши точния час, чакаме да се посъбере малко публика, правим го за децата. Правим живи картини - първоначално селско ежедневие, нападение..