"Тези конкретни спешни мерки трябва да ги вземат държавните институции, защото те разполагат с норматива и ресурса. Ние, хората потребителите, шофьорите сме едни изпълнители. Ние просто правим това, което ни се позволява и което ни дават да правим на пътя. Ние не сме по-различни. Всичките тези шофьори, когато отидат в друга държава се държат по различен начин", подчерта инж. Милчев.
Той допълни, че такива инциденти ще продължава да има, защото тези, които създават политиката в безопасността не търсят решенията. Освен това каза, че контролът трябва да бъде съобразен с риска:
"И съобразно този риск да предприемем действия. Да го управляваме и да го намаляваме. Това означава физически контрол, колко и какви са нуждите, това се изчислява, това не е на хрумка и на общи приказки. И за това нещо има цяла методология, цяла наука за управлението на този риск".
Инж. Милчев посочи, че през 2020 г. България е била на последно място в ЕС по пътна безопасност, като сме изпреварени от Гърция, която е по средата в класацията. По думите му, за 10 години Гърция е достигнала средни европейски нива, тъй като е въвела три основни правила - ТОЛ системата, чрез която се събират пари за ремонти на пътищата, "бонус-малус" системата, която не позволява на рискови шофьори да сключат гражданска отговорност, както и много тежка административна и наказателна реформа.
"Търсим българско правителство, което е готово да изпълни нашия план за действие, който още първата година ще намали жертвите с 20%. Ако това не се случи, аз лично ще закрия и ще разформировам целия институт, който вече няколко години се превръща в лидер на пътната безопасност в държавата", подчерта инж. Милчев.
Повече подробности можете да чуете в звуковия файл.
На 25 януари 2025 година, Българско национално радио отбелязва 90 години от издаването на Указ номер 25, подписан от Цар Борис III. С тази наредба-закон радиоразпръскването в България става държавна собственост. Тази дата се възприема за начало на професионалното радио в България: Историята на българското радио обаче се заражда и оформя още..
Разговорът е с Анатолия Тодорова - уредник в Историческия музей “Свищов” и член на УС на Международна фондация “Алеко Константинов”: "Няма друг българския писател, останал с малкото си име, като наш съвременник и приятел. По неговото време Свищов е градът на първите неща. Гражданите в ежедневието си се радват на балове, приеми. Парите са се влагали..
Легендарният поборник, войводата Филип Тотю е имал богат и вълнуващ любовен живот, въпреки строгите правила за хайдутина - да не прескача дувари и да не ходи по жени, нито своя, нито чужда. Точно тях Филип Тотю не спазвал. Той имал три съпруги, съдили са го за двуженство, с последната си жена се събира, когато той е на 65, а тя - на 29...
Националната галерия „Квадрат 500“ представя 21 графични листа на Пикасо, тематично свързани с негови и на други автори литературни текстове, с лични преживявания и прозрения. Подробностите - от Калин Николов, уредник на фонд „Чуждестранна графика“:
Нели Симеонова, изпълнителен директор на компания „Антарта“ за възобновяването на производството на оригиналната българска космическа храна. Техният партньор, Институтът по криобиология и хранителни технологии трети в света е произвеждал космическа храна, а екипът на "Антарта" предлага висококачествени продукти за кратки и дълги пътувания в Космоса,..
С Йордан Радичков, внук на Йордан Радичков говорим за инициативата "Януари - месец на Радичков" която тази година е в Антарктика! Още в края на тази година всички издания на българския писател ще бъдат изпратени в библиотеката на нашата експедиция там: Благодарение на българската мисия в Антарктика и проф. Христо Пимпирев, новите издания с истории..
В края на седмицата анализатори във "Форум" продължават да коментират последните стъпки на български политици в търсене на изход от кризата. Освен продължаващите преговори за редовно правителство, те се спряха на новината за официално полученото от Кирил Петков обвинение на прокуратурата за арестите на Борисов, Горанов и Арнаудова, можем ли..