"Живеем в свят, в който наистина всичко около нас се управлява от данни, независимо дали си даваме сметка за това, дали ги предоставяме доброволно, дали сме се съгласили с това, как да бъдат използвани. Данните все-повече стават част от ежедневието на всеки от нас, като обикновен потребител и гражданин. И затова ние направихме това проучване, за да видим до каква степен българите имат проблемите, за които четем, че имат европейците, американците и азиатците", коментира Бойков.
По думите му, 90% от българското население активно използва интернет, а с всяко едно влизане в мрежта ние оставяме дигитален отпечатък. Отключването на телефона с лицево разпознаване или пръстов отпечатък са биометрични данни, които отиват при производителя на устройството, с което работим.
"Колкото повече се развиват технологиите, толкова повече се обвързват данните с конкретната личност. Това е причината конкретно в ЕС да има много силен фокус върху законодателството свързанно с данните", поясни Бойков.
По темата, Гагов каза, че на база следите в дигиталното пространство, специалистите от маркетинга и комуникациите управляват ефективно тези комуникационни процеси за да достигнат до брандовете и компаниите, за които те работят. Николай Бойков сподели, че с всички средства, които данните предоставят и дигиталната екосистема дава, парадигмата ще се промени. А именно потребителите ще станат много по-внимателни и ще започнат да изискват от компаниите да им дават не просто реклами, а да им дават оферти, които са съобразени с техния начин на употребяване.
Той увери, че твърдението, че данни се извличат от разговор воден в близост до устройството за сега е само научна фантастика. По думите му, има едно много важно нещо, което е моралът. "Морал има във всяко едно действие, което ние правим. Ние носим отговорност за всяко нещо, което правим", поясни той.
"В момента ЕС работи много усилено за това, да бъдем няколко крачки напред, преди да се е появила конкретната нужда да има регулация, която понякога ни изглежда много рестриктивна, дори прекалено рестриктивна, но тя пък помага в бъдеще ние да не си поставяме такива морални дилеми", каза Бойков.
Той отбеляза, че в света има няколко глобални играча, които събират, обработват и монетизират данните, които ние предоставяме ежедневно, една от които е Google. Освен това каза, че при дигиталния маркетинг нещата се променят много бързо и че пандемията е дала тласък на използването на дигиталните комуникации.
Гагов сподели, че обстановката в света е много динамична и потребителите са станали по-изискващи към компаниите и предлаганите от тях реклами.
Повече подробности можете да чуете в звуковия файл.
Близо 600 бездомни, които са настанени в трите центъра за временно настаняване в София, получиха основни хранителни продукти, благодарение на съвместната инициатива на Столичната община и Българската хранителна банка (БХБ). “Тази инициатива не е само за осигуряване на храна, а и за създаване на усещане за грижа и внимание“, казва зам.-кмета Надежда..
“Tokonomia“ е наречена изложбата, която ще открие Фестивала на чая (FesTeaval) в Централни хали. Има ли красота в ефимерното, нетрайното, кратката среща? Заслужава ли си да правим такова изкуство – което не изглежда създадено да издържи векове напред, което не е шлифовано до блясък, има бръчки като зряла жена или мъж и е крехко като..
Когато денят започне да расте, колекцията от орхидеи в Ботаническата градина на БАН започва обилно да цъфти. Именно затова вече 17-а година специалистите организират изложба през този сезон. Сегашното издание на цветната експозиция ще продължи до 1 март, разказа пред БНР-Радио София доц. д-р Антоанета Петрова от Сектор „Тропически и..
Предварителен анализ на планирането и изпълнението на държавната политика за младежта в България, за периода 2010-2024 г., беше представен от Националния младежки форум. Данните сочат системни пропуски, липса на прозрачност и ефективност, както и опасно нисък приоритет на младежките въпроси в държавната политика. Анализът е изготвен на..
Представяме младия музикант Георги Дачев , който пристига при нас от българската рок столица Каварна. Георги Дачев вече е по-известен като вокалист, китарист и бендлидер на групата "Do Sho band". За него музиката е призвание. Казва, че тя е негово препитание през целия му съзнателен живот. А иначе… "Пропях преди да проходя, още от..
Електромобилите са на фокус в следващото издание на рубриката "Мисли в зелено", която се осъществява между Радио София и Сдружение "Соларна академия - България". Електромобилите са нова вълна в автомобилите, които коренно промениха начина на ползване и на зареждане, коментира пред Радио София Наталия Петрова – "Развитие пазар..