"Линията София-Драгоман е част от международен коридор и предстои обновяване на цялата железопътна линия, което ще се радваме да стане в близките няколко години. Има се предвид и всички прилежащи съоръжения и гари в участъка. Когато това приключи ще бъдем в състояние да предложим една значително по-добра услуга на гражданите на Костинброд", каза Ивайло Георгиев.
Той не се ангажира със срокове, в които ремонтът на линията ще се случи.
Всекидневно от Костинброд до София с влак пътуват около 100 души, добави и Георгиев и уточни, че придвижването е за около 25 мин.
Ивайло Георгиев каза още, че изградената до момента инфраструктура в България не позволява движението на високоскоростни влакове, а изграждането на нова е изключително скъпо.
"В момента максималната скорост на движение на влаковете е 130 км/ч, като значителна част от линията Септември – Свиленград е изградена за скорост 160 км/ч и е въпрос на време да се достави нов подвижен състав, който да го експлоатираме с тази скорост на движение", каза Георгиев.
На много места в страната обаче не може да се развие скорост по-голяма от 80-90 км/ч, поради природните дадености на България.
Подробности можете да чуете в звуковия файл.
Продължава седмицата, в която анализатори във "Форум" правят равносметка на 2024-та и споделят очакванията си за 2025 година. Арман Бабикян, пиар експерт и Георги Проданов, политолог днес коментираха какво се случва в момента и какви биха били последствията при възможните изходи от продължаващите преговори за редовно..
Заради неефективност на нощния градски транспорт в София Карлос Контрера е предложил съкращаване на линии още през март 2024 година, съобщи пред БНР самият той. Контрера е общински съветник трети мандат и е зам.-председател на Комисията по транспорт в СОС. В доклад (с Ваня Григорова) той се предлага да бъдат спрени две от линиите на нощния..
Ако трябва да търсим в американската съвременна политика два персонажа, които са диаметрално противоположни - това са Джими Картър и Доналд Тръмп, който след около седмица ще влезе в Овалния кабинет. Това заяви журналистът Енчо Господинов в ефира на Радио София. Той разказа, че е бил 27-годишен репортер, когато Джими Картър полага клетва като 39-ия..
Началото на годината традиционно е време за анализи и прогнози. Обръщаме поглед към пазара на труда. Какъв беше той през 2024-та и какви са прогнозите за 2025-а? Обявите за работа, заетостта, цената на труда - търсенето и предлагането в различните сектори, как технологиите оформят и влияят на начина, по който работят и се развиват компаниите...
Стремежът към поевтиняване е общ знаменател за много хранителни стоки и продукти , които през последните месеци и години видимо са влошили качеството си. Това обикновено става там, където технологиите позволяват използването на евтини заместители . Това коментира пред БНР-Радио София Богомил Николов от Асоциацията на активните..
Дали ще бъдат спрени две от линиите на нощния градски транспорт - N3 и N4, а другите две - N1 и N2 ще обслужват пътници само в петък и събота, ще реши Столичният общински съвет на следващото си заседание (16 януари), ако предложението в доклада на Ваня Григорова и на Карлос Контрера бъде прието. Противници на "орязването" на нощните..
“Лицата на нощна София“ - така е озаглавена предстоящата изложба, за която разказа в предаването “Радиокафе“ музикалният журналист и фотограф Иваничка Кючукова. “Лицата на София и на музиката са важно нещо за мен, но те са важни и за самия град“, отбелязва тя и допълва, че в нейното ежедневие често среща различните лица на София - публиката и..