Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Отзвук от срещата "Authenticities" проведена в Солун

Снимка: Authenticity

На 4 април 2022 г. в Солун се проведе първата годишна среща на "Authenticities" – европейска мрежа от градове, управлявана от Службата за интелектуална собственост на Европейския съюз (EUIPO), ангажирана да повиши информираността за вредите от фалшифицирането и фалшивите продукти. 

Повече за събитието пред Радио София разказа Елена Пъневска

София и Пловдив се присъединиха към Европейския потребителски център в България през 2021 г., за да стартират присъствени кампании и кампании в социалните мрежи, насочени към правоприлагащи и образователни органи, както и широката общественост. На събитието присъстваха представители на Патентното ведомство на Република България, които бяха наградени заедно с останалите държави, които се включиха активно в разпространението на идеята, за която стои EUIPO. 

Проф. д-р Владя Борисова, председател на Патентното ведомство на Република България, разказа с повече подробности около дейността в мрежата от страна на България: 


"След 2020 г. разпространението на фалшиви стоки се увеличи. Говорим за лекарства, защитни облекла и маски. Престъпността в този сектор е като всеки един бизнес. И той като останалите търси своите възможности за развитие. Такава възможност се появи по време на пандемията.“, това заяви Хулио Лапорта, говорител на EUIPO. 

„Съвместно наше проучване с Europal показа, че има общо между фалшификацията, организираната престъпност в интелектуалната собственост, трафика на хора и тероризма. Чрез продажбата на фалшиви стоки престъпниците финансират своята престъпна дейност.“, допълни Хулио Лапорта. 

От съществено значение е създателите, изобретателите и хората на изкуството да бъдат възнаградени за работата си, за да могат да продължат да работят и да правят нововъведения. Също толкова важен е и въпросът за липсата на гаранции за качество и безопасност по време на производството на фалшификати (както и за самия краен продукт). Освен това фалшифицирането не е престъпление без жертви. То подкрепя други престъпни дейности, включително пране на пари, измами, киберпрестъпност, трафик на наркотици и хора. Всяка година фалшифицираните и пиратските стоки водят до загуба на приходи в размер на милиарди евро в ключови сектори на икономиката на ЕС, както и стотици хиляди загубени работни места.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Законодателният акт за изкуствен интелект на ЕС и бъдещето на технологичните компании

Повече от месец на територията на Европейския съюз са в сила нови правила, свързани с изкуствения интелект. Причината – прилагането на вече приетия законодателен акт за ИИ, който поставя на първо място правата на европейските граждани. Извън фокуса остава ефекта, който се постига върху фирмите и по конкретно софтуерните компании. Пред Радио..

публикувано на 05.07.24 в 18:15
Георги Проданов

Георги Проданов: Политическите партии все повече се откъсват от действителността

Политическите партии все повече се откъсват от действителността. Така обобщи пред Радио София събитията от изминалата седмица политологът и преподавател в НБУ Георги Проданов. „Имам предвид концентрирането върху не толкова политика, а математика, ако щете – колко депутати са необходими, за да мине едно правителство на малцинството, колко..

публикувано на 05.07.24 в 15:47

С над 30% се увеличават разходите на НОИ за болнични

Разходите на Националния осигурителен институт за болнични се увеличават с малко над 30%, съобщиха от Института. Причината е нарастване с 15 на сто на броя на боледувалите, както и увеличаване на доходите на осигурените. През първото тримесечие на тази година изплатените суми по болнични листове нарастват с близо 70 млн. лева спрямо същия..

публикувано на 05.07.24 в 13:25

Дигиталният маркетинг и инфлуенсърството

Етиен Янев е дигитален маркетолог с над 12-годишен опит, включващ работа със стартъпи и B2B компании. Преподава в основната програма на Softuni Digital, както и в най-големия студентски кампус за предприемачество в света - RANEPA International. Автор е на обучителната Facebook общност - Дигитален маркетинг за предприемачи. Част е и от Асоциацията..

публикувано на 05.07.24 в 13:05

Да напишеш есе

Книга с особено подходящо заглавие за обществено-политическата действителност, макар и по предмета си на изследване да е рязко отдалечена от нея, вече може да бъде намерена на книжния пазар. Сборникът "Вслушвания" на писателя, литературен критик и журналист Митко Новков съдържа няколко културологични и литературоведски есета продукт на..

публикувано на 05.07.24 в 12:25

"Безцветните зелени идеи яростно спят" казва със своята изложба Наталия Йорданова

Наталия Йорданова (1991) е интердисциплинарна визуална художничка, родена в София и базирана в Амстердам. Като част от постоянно развиващото се търсене на възможни светове и широкото използване на спекулация, артистичната практика на Наталия е проекция за бъдещето, субективен синтез и материално предложение за това, което определя настоящия..

публикувано на 05.07.24 в 12:10