"Когато ние търсим отговорност от институция, било то медия, или платформа за разпространяване на медийно съдържание, какъвто е случая с фейсбук, ключовият въпрос винаги е този за това, кой носи отговорността", каза доц. Осиковски и допълни, че когато се отнася за потребителите, те лесно могат да понесат отговорност, ако направят нещо нередно.
Освен това той каза още, че е трудно да се определи отговорността, когато става въпрос за алгоритъм и е много по-трудно, когато тя се прехвърля към човешки труд, който е отговорен за контролиране на съдържанието в медийната платформа.
"Адекватно и отговорно ли се справя тази социална мрежа с това? Отговорът на този въпрос е НЕ", заяви доц. Осиковски и добави:
"Фейсбук е една гигантска глобална корпорация, която присъства във всички точки на планетата. За да се контролира съдържанието, което циркулира във фейсбучна среда е необходимо огромно количество автоматизиран, тоест, алгоритмизиран труд, но и огромно количество човешки труд. Това са т. нар. "модератори на фейсбучно съдържание""".
Той каза още, че това се извършва от корпорацията гигант и нейни под и под-дизпълнители, отговорни за ръчния труд на дребно на терен.
В петиция до ФБ и ЕП български общественици твърдят, че непрозрачните механизми на ФБ за контрол на българоезичното съдържание подпомагат "трол фабриките".
По този въпрос доц. Осиковски сподели, че от фейсбук не очакват реакция, тъй като са голяма компания и не правят контрол на съдържанието, а това се извършва от подизпълнителите и единствено ЕП може да насочи регулациите си в такава посока, че тази глобална корпорация да реагира.
"Става дума не ЕП да вземе в себе си инструментите за контрол на съдържанието, не да казва ЕП или ние, какво може и какво не може да се публикува, какво трябва и какво не трябва да се премахва, а просто да се замислим много сериозно и много ефективно за една общоевропейска регулация, която гарантира отчетност", каза доц. Осиковски.
Още подробности можете да чуете в звуковия файл.
"Душата ми е стон" е темата на поредната беседа на Бохемска София с герои Яворов и Лора: Става дума за последната им вечер заедно - 29 ноември 1913. Какъв е поводът за приятелската сбирка, на която семейство Яворови пристигат първи и какво се случва в тази фатална вечер след поредната сцена на ревност - в звуковия файл.
Валентина Петкова разказва за гостуванията си при Емил Димитров и съпругата му Мариета Гьошева в къщата им в Княжево. За „опитомяването“ на режисьора Николай Волев от половинката му Доротея и аристократичния им дом на ул. Кракра. За скромното битие на Светослав Лучников и жена му Стефка, побрали споделения си живот в стая и кухня на ул. Янтра. За..
Записите са от Националната научна конференция “С перо и меч за свобода и независимост”, която се организира от Дирекция на музеите в град Копривщица, Институт за исторически изследвания при Българска академия на науките и Софийски университет “Св. Климент Охридски”: Започваме с професор Вера Бонева от Унибит и нейните тези, свързани с..
„О(б)твързан“ – премиера в Театър Възраждане – Тери Фишър, режисьор на спектакъла и част от трупата на театъра: "Изключително умна комедия с много прости средства. За героя не е лесно, той е над нещата, колебанията му го спират. Предизвикателство е да не се плузгаш по повърхността. Опитали сме се да уцелим театралния език, съчетание на танц и текст,..
Покана за София дръм фест от Боян „Бонзи“ Георгиев – барабанист и организатор на фестивала: "Това е единственото ежегодно барабанно събитие. Барабанния ни уъркшоп се казва клиника - пет различни за един ден. Пръв ще е един 16-годишен бъдещ Дейв Уекъл. Всеки, който е бил на барабанна клиника знае, че се води разговор между свирещия и публиката,..
Развитие на креативността при децата и важността на безопасните играчки - говорим по темата с Жени Илиева, предприемач и създател на безопасни детски играчки: "Безопасна е играчка от безопасен материал, да е рециклируем и да не замърсява средата. Пластмасовите играчки са сред първите замърсители на околната среда. Играчката не е просто забавление,..
Цвета Балийска ни представя Фестивала на авторския театър: "Проведохме три дискусии с творци от полето - всеки творец го прави по свой начин и нямаме нужда от дефиниции що е това фестивал на авторски театър. Има разграничение между драматургичен и авторски театър. Разликата е в процеса на създаване - при авторския, процесът на създаване е по време на..