Доброволчеството и младите хора. Гости: Хавиера Каналес, Катерина Стоянова от Сивиес-България и Пламена Илиева:
Хавиера: "Станаха 12 години, за пръв път станах доброволец във втори курс - видях обявата на София филм фест и с една приятелка се включихме, за да видим нещата отвътре. С годините нещата се промениха - повече задължения. Работя и за "Сърф райдър" - опазване на околната среда, кампаниите са различни - пролетно почистване на плажове, изложби на платнени торбички на автори и графични дизайнери. В началото доброволчеството не беше толкова развито, сега реално се намират каузи, в които хората се припознават. Доброволчеството се развива с бавни стъпки, но добре! Хората станаха по-отворени. Доброволчеството става естествен процес, начин на живот. Може да се запознаете с всякакви хора от цял свят. То обогатява много като човек.
Катерина, координатор проект "Бежанци": "Намерих инициативите за доброволчески лагери - да направя по-приятно пребиваването на деца-бежанци в бежански лагер в Полша. Така го стартирахме и тук., с дейности и за деца, и за възрастни. Краткосрочните лагери вече се пренесоха и онлайн. Бяха разработени онлайн страници, имахме менторска програма за дете-бежанец. Но е съвсем различно, когато нещата се случват на живо. Важна е мотивацията. Когато каузата е социална е хубаво кандидатите да са с по-голяма емоционална стабилност, за да може доброволчеството да не ти попречи, а да те развие.
Искаме с подкаста ни ДОБРОкаст да се разказват личните истории - как обикновеният човек може да помогне светът да стане по-добро място."
Пламена: "Започнах в тийнейджърските си години, последният проект започнах на 24. Винаги съм смятала, че това повече ти дава. Проектът в Италия тръгна чрез Европейския корпус на мира, исках да е работа, свързана с деца. Преподавах английски и се занимавах с деца-емигранти, от Пакистан, Ирак. Осъществявах връзката им с учителите, които не говореха английски.
Актрисата Каталин Старейшинска за пиесата "Малки красиви неща" в Театро: "Пиесата е съставена от документални истории от една анонимна рубрика, поета в 2010 от нов човек под името "Шугар". Отговорите са доста откровени, свързани са с лични истории и това прави пиесата доста достъпна, всеки би се припознал с нещо в нея. Историите текат на принципа..
Стефан Драгостинов за предстоящия спектакъл по случай годишнината на Драгостин фолк национал: "Създали сме 11 диска с фолклорни песни и инструментална музика с безброй турнета по цял свят. Песните са свързани с фолклорните традиции на много региони освен шопския, една от тях е родопската Рофинка. Марияна Павлова, най-ниският глас в света си дойде от..
Кауза за бебе със злокачествено заболяване събира на благотворителен фестивал , представен ни от Мая Цанева от "Безопасни детски площадки": "Ще бъдем в отоплената тента пред стадион "Академик" и ще съберем лепта от хората, за да може бебето да порасне. Там ще има и детска площадка на закрито. Много красиви и вкусни неща, изработени от доброволци...
"Душата ми е стон" е темата на поредната беседа на Бохемска София с герои Яворов и Лора: Става дума за последната им вечер заедно - 29 ноември 1913. Какъв е поводът за приятелската сбирка, на която семейство Яворови пристигат първи и какво се случва в тази фатална вечер след поредната сцена на ревност - в звуковия файл.
Валентина Петкова разказва за гостуванията си при Емил Димитров и съпругата му Мариета Гьошева в къщата им в Княжево. За „опитомяването“ на режисьора Николай Волев от половинката му Доротея и аристократичния им дом на ул. Кракра. За скромното битие на Светослав Лучников и жена му Стефка, побрали споделения си живот в стая и кухня на ул. Янтра. За..
Записите са от Националната научна конференция “С перо и меч за свобода и независимост”, която се организира от Дирекция на музеите в град Копривщица, Институт за исторически изследвания при Българска академия на науките и Софийски университет “Св. Климент Охридски”: Започваме с професор Вера Бонева от Унибит и нейните тези, свързани с..
„О(б)твързан“ – премиера в Театър Възраждане – Тери Фишър, режисьор на спектакъла и част от трупата на театъра: "Изключително умна комедия с много прости средства. За героя не е лесно, той е над нещата, колебанията му го спират. Предизвикателство е да не се плузгаш по повърхността. Опитали сме се да уцелим театралния език, съчетание на танц и текст,..