Катастрофата от тази нощ на автомагистрала „Струма“, която отне живота на десетки пътници, е не само трагичен, но и типичен случай, коментира пред Радио София Богдан Милчев от Института за пътна безопасност (ИПБ).
„Периодично в България се случват такива инциденти и всеки път все по-голям. Типично е да не предприемаме нищо или действията да са имитация на мерки от страна на тези, които управляват транспортната система.“
Според Милчев, ако се изключи медицински проблем на шофьора, то до инцидента се е стигнало в резултат на негова човешка грешка.
На мястото на катастрофата се отчитат редица дефицити и поредица от грешки, свързани с проектирането и изпълнението на съответното строителство. Не на последно място от значение е организацията на движение, хоризонталната и вертикалната маркировка, обезопасителните системи и контрола на трафика, както и законодателството, което трябва да принуди институциите да вършат работата си.
От ИПБ е съставен план за действие по отношение безопасността на движение. Този план е предоставен на българското правителство.
„Първото, което трябва да се направи, е международен одит за безопасността на нашите пътища. Да се извърши и оценка на риска, на чиято база да се вземе решение за пренасочване на повече пари към най-опасните места“, допълни експертът.
Нужна е и нова методология на контрол, както и такива санкции, които да карат шофьорите да грешат умишлено по-малко.
По думите на Милчев Държавната агенция по пътна безопасност не трябва да се закрива като бушон след този пореден случай. От друга страна тя не бива прави пиарски кампании, а да работи качествено.
Според Богдан Милчев одита на риска трябва да се извърши не от български организации, защото у нас има обвързаности между институциите, неправителствените структури и държавата и обективността няма да е гарантирана.
Чуйте разговора на Лъчезар Христов.
Към септември месец загубите по водопреносната мрежата на “Софийска вода” са в размер на 37.8% . Към 2010 г., когато “Софийска вода” започва да управлява водите на столицата, загубите са били 60% . В рамките на 14 години ние сме достигнали този процент с намаление с повече от 20% загубите на вода във водопроводната мрежа на град София. Това заяви..
Към края на октомври 2024 г. жилищните кредити у нас нарастват с 26,5% на годишна база до 24,124 млрд. лева, показват данните на Българската народна банка. Процентът е увеличение в годишния темп на растеж, тъй като през предходния месец ръстът бе 25,9%. Така за последните 12 месеца сумата по отпуснатите заеми за жилище от търговските банки на..
В сутрешните часове на отделни места в низините, котловините и около водните басейни ще бъде мъгливо или с ниска слоеста облачност. Минималните температури ще бъдат между минус 4° и 1°, в София - около минус 2°, съобщават от Националния институт по метеорология и хидрология. През деня ще преобладава слънчево време. Вятърът ще е слаб с южна..
В три метростанции заработиха зони за безплатно измерване на кръвното налягане, съобщиха от Столичната община. Кътовете са в рамките на кампанията за превенция на сърдечносъдовите заболявания сред младите хора „120/80. Избери номера на сърцето" и са разположени в преходните станции "Софийски университет", "Сердика" и "НДК" , където хората..
В новата в студиото на "Форум" ще слушаме разсъжденията на Георги Вулджев и Едуард Папазян. Днес водещият Лъчезар Христов ги провокира по темите: Пореден епизод от сагата за политическата безизходица у нас. Борисов отказа лидерска среща с ПП-ДБ. Доган разчиташе на обръчите (бизнеса), Пеевски – на прокуратурата (с влияние не само върху..
Българските журналисти работят под непрекъснат стрес, който отключва тревожност, безсъние, стига се до прегряване в професията (бърнаут). Това показва седмото поредно проучване на Асоциацията на европейските журналисти в България (АЕЖ-България) за медийната свобода в страната. Анализът, чийто автор е д-р Илия Вълков, се базира и на..