Според специалиста по емоционална интелигентност Десислава Дамянова, основател на Академия за емоционална интелигентност, емоционалната незрялост е зародишът на всички проблеми
Емоционалната интелигентност означава да разбираме емоциите си, причините, които ги пораждат, както и да сме в състояние да ги владеем до степен, която ни позволява да мислим, да решаваме и да действаме спокойно, трезво и мъдро.
Тази способност еволюира в умението да разчитаме и чуждите емоции, да разбираме какво ги причинява и да помогнем на другите да се освободят от емоционалните смущения. До състояние, познато като емпатия. Но няма как да стигнем до това разбиране, ако преди това не преодолеем емоционалната незрялост:
"Незрелите са със спряно развитие в детството. Не се еманципират от собствените си чувства. Те са егоцентрични в комуникацията с най-близките си. Слагат маски, защото имат нужда от одобрение. В емоционален стрес не могат да мислят за другия, действат първосигнално. Като спорите с тях, не чуват вашите доводи.
Винаги оправдават поведението си, като прехвърлят отговорност. Могат да са свръхемоционални, свръхамбициозни, пасивни, отхвърлящи. Може да има комбинация, но винаги има водещ стил. С подобен човек не можеш да имаш емоционална близост.
Основна причина е да се игнорират чувствата на детето. Заглушава се "вътрешния аз" и се заучава "ролеви аз". Емоционално незрелите родители могат да обгрижат физическите, но не и емоционалните нужди. Натрупаната болка се превръща в комплекс за малоценност.
Те не осъзнават тази неспособност да общуват с близките си. Според тях, те са оценявани за това, което правят, а не за начина, по който се държат. Чувстват се нападнати. Първата стъпка е да се осъзнае ролята. Те са способни да се научат на когнитивна емпатия. Реалистично е младите да се учат да бъдат родители. Зрелите могат да не приемат нещата лично, да имаш честна комуникация, да се извиняваш, да положиш усилия в емоционален, не в битов аспект."
"Душата ми е стон" е темата на поредната беседа на Бохемска София с герои Яворов и Лора: Става дума за последната им вечер заедно - 29 ноември 1913. Какъв е поводът за приятелската сбирка, на която семейство Яворови пристигат първи и какво се случва в тази фатална вечер след поредната сцена на ревност - в звуковия файл.
Валентина Петкова разказва за гостуванията си при Емил Димитров и съпругата му Мариета Гьошева в къщата им в Княжево. За „опитомяването“ на режисьора Николай Волев от половинката му Доротея и аристократичния им дом на ул. Кракра. За скромното битие на Светослав Лучников и жена му Стефка, побрали споделения си живот в стая и кухня на ул. Янтра. За..
Записите са от Националната научна конференция “С перо и меч за свобода и независимост”, която се организира от Дирекция на музеите в град Копривщица, Институт за исторически изследвания при Българска академия на науките и Софийски университет “Св. Климент Охридски”: Започваме с професор Вера Бонева от Унибит и нейните тези, свързани с..
„О(б)твързан“ – премиера в Театър Възраждане – Тери Фишър, режисьор на спектакъла и част от трупата на театъра: "Изключително умна комедия с много прости средства. За героя не е лесно, той е над нещата, колебанията му го спират. Предизвикателство е да не се плузгаш по повърхността. Опитали сме се да уцелим театралния език, съчетание на танц и текст,..
Покана за София дръм фест от Боян „Бонзи“ Георгиев – барабанист и организатор на фестивала: "Това е единственото ежегодно барабанно събитие. Барабанния ни уъркшоп се казва клиника - пет различни за един ден. Пръв ще е един 16-годишен бъдещ Дейв Уекъл. Всеки, който е бил на барабанна клиника знае, че се води разговор между свирещия и публиката,..
Развитие на креативността при децата и важността на безопасните играчки - говорим по темата с Жени Илиева, предприемач и създател на безопасни детски играчки: "Безопасна е играчка от безопасен материал, да е рециклируем и да не замърсява средата. Пластмасовите играчки са сред първите замърсители на околната среда. Играчката не е просто забавление,..
Цвета Балийска ни представя Фестивала на авторския театър: "Проведохме три дискусии с творци от полето - всеки творец го прави по свой начин и нямаме нужда от дефиниции що е това фестивал на авторски театър. Има разграничение между драматургичен и авторски театър. Разликата е в процеса на създаване - при авторския, процесът на създаване е по време на..