Психологът Камелия Тодорова от Академия за емоционална интелигентност обяснява, че когато сме с маска, ние не изразяваме, а понякога и не осъзнаваме това, което искаме и от което се нуждаем. Често използваме маската в трудна за нас ситуация, като реакциите ни не отговарят на емоционалното ни състояние.
„Най-често в практиката ми маските са: всичко е наред, щастлив съм, не съм тъжен, не ме боли, силен съм, искам да съм сам, не искам да се обвързвам, не искам семейство, не ме е страх, като така не разкриваме съкровените си преживявания, мисли, страхове или желания“. Чуйте още от интервюто с нея:
Всеки има своите слабости. Понякога усещаме, че сме с маска, но не можем да я махнем. Колкото по-голяма е маската, толкова сме по-уязвими, добавя Тодорова.
„Представяме версия от себе си, която ни се иска да бъдем, която ни пази от нещо. А в крайна сметка нашите мечти, слабости и страхове също са част от нашия образ“.
Най-често такъв тип поведение се формира в детството и е свързано с травматично преживяване. Примерът "момчетата не плачат" е много добър. Възпитавани сме, че не можем да бъдем слаби, че не трябва да се ядосваме.
„Формирането на маските е свързано с желанието ни да бъдем приети, хвалени, харесвани, да бъдем обичани и да получаваме внимание. Създали сме ги, когато това не се е случвало, когато сме имали нужда и продължаваме да ги слагаме като възрастни, защото ни е страх, че ще се случи отново с хората, които са значими за нас в момента“.
Какво ни подтиква? Подтиква ни страхът. Страхът от самота, от отхвърляне и от загуба. Не е страхът от близост, а страхът, че близостта е болезнена. Страхът, че това, което сме няма да бъде одобрено. Или че това, което искаме, ще ни бъде отказано обяснява Камелия.
„Когато имаме травматични, или болезнени преживявания, свързани с взаимодействието със значими хора, това се превръща в комплекс, който се събужда в определени моменти и ни кара да се защитим слагайки определена маска“.
Как да свалим маската? Като изследваме какво ни кара да я слагаме както в конкретната ситуация, така и кога се е формирала като защитен механизъм. Това ще ни помогне да разграничаваме настоящите ситуации от миналото и да усещаме сигурност в себе си. Нека да започнем да изследваме себе си с хора и в среда, в която се чувстваме защитени.
В средата на седмицата коментаторите Елена Дариева и Светослав Живков разговаряха по темите: Управление във време на демокрация . Избори. "Референдумите не са лек за всякакъв случай. Но стават за "дъвка" на популисти." Особености на национални и местни допитвания – финансиране, изисквания за избирателите, провеждане. Социологическите проучвания..
В присъствието на журналисти днес бяха разяснени част от проблемите за бранша на автоинструкторите, обучаващи нови водачи на моторни превозни средства (МПС). По думите на председателя на "Българско обединение на шофьорите" Христо Радков , вината за неправоспособните шофьори на пътя пада върху обучаващите ги, когато изпитът пред..
Заради проточилия се основен ремонт на Театър София , актьорите от трупата му продължават да изнасят представления от своята програма на други столични сцени – във Военния театър, "Сълза и смях", " Théatro отсам канала", в Младежкия театър "Николай Бинев". Надеждите и очакванията и на състава на театъра, и на почитателите на Мелпомена, са..
Вдъхновена от шедьовъра на Луис Карол "Алиса в страната на чудесата“, режисьорът и хореограф Анна Пампулова създаде своя сценична интерпретация на любимата на много поколения книга. Премиерните дати на танцовия спектакъл на Балет "Арабеск" са на 21.02.2025 г. и 1.03.2025 г. в Националния музикален театър "Стефан Македонски". Музиката е на композитора..
Заложеното в проектобюджета не отговаря на исканията и очакванията от страна на КНСБ за ръст на възнагражденията в обществения сектор . Заложените 5% биха покрили само инфлацията. Това коментира пред БНР-Радио София Петър Мишев , икономически анализатор в Института за социални и синдикални изследвания и обучения към КНСБ. Той..
Фестивалът “Възможното образование“ се завръща с пълно издание от 2020 година насам, в Червената къща, а фокусът му е върху човеколюбивите образователни практики от България. За образованието, но не за невъзможните, а напълно обозрими, нови и съвсем възможни хоризонти, които се откриват пред него, е акцентът на разговора с Нели..
Нова наредба за здравословно хранене на учениците предлага за обществено обсъждане Министерството на здравеопазването. Сега действащата е от 2009 г. През 2018 г. специалистите са преработили Наредбата за физиологичните норми и това налага промени в други документи, свързани с храненето на деца в ясли, градини и в училищна възраст...