Рангел Вангелов е хореограф и учител, който вдъхновява.
Занимава се с народни танци и народно творчество от най-ранна детска възраст. Всичко започнало от първите стъпки право хоро които му показала неговата баба Петя, когато бил на шест години. Надява се дълги години да продължи да се занимава и да преподава това което обича.
Относно това дали днес народните танци привличат младите:
„Българинът е твърде гъвкав човек и то дотолкова,че винаги е склонен да опита, да експериментира с много неща“, каза той и поясни,че днес има много видове техники и много видове танци и всеки има възможност за абсолютно всичко. Един може да се профилира в народния танц, друг в съвременната хореография, трети в спортни танци, всичко е много модерно. И най-хубавото нещо е, че българинът е активен в тези неща,“ подчерта Вангелов.
Сложност в танците за него няма, тъй като целия му род се занимава с изкуство: „Ние във всеки един момент и пеем и танцуваме и се забавляваме.“
В по-късен момент, когато е приет в хореографското училище, в класа на Никола Колев: "Сложността произлезе оттам, че трябваше да се запозная с различните танци от различните географски области.Специфичният стил на всеки един от тях, беше самата сложност. Иначе движенията и стъпките са едни и същи, но подредени по-различен начин, в различни комбинации“, каза още хореографът.
За мисията да бъдеш учител, смята че е важно да обичаш да правиш това което преподаваш. “Когато на първо място в професията вложиш себе си, вложиш възпитанието което си получил в твоето семейство и бъдеш вдъхновителят на тези, пред които стоиш, ти си така нареченият успешен учител. Ти мотивираш, ти поощряваш, ти си този който е търпелив и в определени случаи строг. Сбъднете всичко за което мечтаете, но винаги знайте, че сте българи и че имаме безценно народно творчество“, каза още Рангел Вангелов.
Чуйте целия разговор в звуковия файл.
"Душата ми е стон" е темата на поредната беседа на Бохемска София с герои Яворов и Лора: Става дума за последната им вечер заедно - 29 ноември 1913. Какъв е поводът за приятелската сбирка, на която семейство Яворови пристигат първи и какво се случва в тази фатална вечер след поредната сцена на ревност - в звуковия файл.
Валентина Петкова разказва за гостуванията си при Емил Димитров и съпругата му Мариета Гьошева в къщата им в Княжево. За „опитомяването“ на режисьора Николай Волев от половинката му Доротея и аристократичния им дом на ул. Кракра. За скромното битие на Светослав Лучников и жена му Стефка, побрали споделения си живот в стая и кухня на ул. Янтра. За..
Записите са от Националната научна конференция “С перо и меч за свобода и независимост”, която се организира от Дирекция на музеите в град Копривщица, Институт за исторически изследвания при Българска академия на науките и Софийски университет “Св. Климент Охридски”: Започваме с професор Вера Бонева от Унибит и нейните тези, свързани с..
„О(б)твързан“ – премиера в Театър Възраждане – Тери Фишър, режисьор на спектакъла и част от трупата на театъра: "Изключително умна комедия с много прости средства. За героя не е лесно, той е над нещата, колебанията му го спират. Предизвикателство е да не се плузгаш по повърхността. Опитали сме се да уцелим театралния език, съчетание на танц и текст,..
Покана за София дръм фест от Боян „Бонзи“ Георгиев – барабанист и организатор на фестивала: "Това е единственото ежегодно барабанно събитие. Барабанния ни уъркшоп се казва клиника - пет различни за един ден. Пръв ще е един 16-годишен бъдещ Дейв Уекъл. Всеки, който е бил на барабанна клиника знае, че се води разговор между свирещия и публиката,..
Развитие на креативността при децата и важността на безопасните играчки - говорим по темата с Жени Илиева, предприемач и създател на безопасни детски играчки: "Безопасна е играчка от безопасен материал, да е рециклируем и да не замърсява средата. Пластмасовите играчки са сред първите замърсители на околната среда. Играчката не е просто забавление,..
Цвета Балийска ни представя Фестивала на авторския театър: "Проведохме три дискусии с творци от полето - всеки творец го прави по свой начин и нямаме нужда от дефиниции що е това фестивал на авторски театър. Има разграничение между драматургичен и авторски театър. Разликата е в процеса на създаване - при авторския, процесът на създаване е по време на..